Delid service af Ryzen

  • Jeg har fået forespørgsler på delid af Ryzen processorer, og med den nye generation der udkommer lige rundt om hjørnet så er jeg nysgerrig på om det generelt er noget folk er interesseret i at få gjort.


    Hvis i har intentioner om at købe en Ryzen snart eller allerede har en ældre model, så er jeg meget nysgerrig om der er nogen der er interesseret i at få dem delidded.




    Forbedringer ligger ofte omkring 4-8 grader på Ryzen alt efter hvor god køling man har.


    Endvidere så er der tanker om at lave custom AMD IHS'er specielt beregnet til deliddede cpu'er. (Generelt bedre overflader og lavere højde imellem IHS/die)


    Mvh. Rasmus fra Delid.dk

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Kan ikke få øje på at det skulle give meget, da ryzen heatspreder er loddet direkte på cpu'en: techpowerup.com

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • På en overclocket CPU har jeg erfaret at et delid giver 4+ grader med standard IHS (ryzen 2000 serien).
    Med custom IHS der forbedrer varmefordelingen har jeg erfaring med Intel's loddede cpu'er at der er lidt mere at hente.
    Jeg har nogle enkelte designs og tanker af custom IHS'er til AMD's 2000 serien, i.e mindre plads imellem die og IHS.
    Så spørgsmålet er ikke så meget om at der er noget at hente. Lad os sige der er noget at hente, omkring 4-8 grader, ville det have interesse på Zen+ og Zen2 evt?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().