Ny gaming computer - performance -> performance -> performance!

• Hvad skete der så fragnot?
    Historien stoppede lige pludselig :whistling:

• Til GAMING? Nej nej nej nej
    Grafikkortet kan alene udnytte 16 PCI express baner som er alt hvad K modellen har. Så skal der også være lyd og keyboard input, netværks trafik osv i spillet ligger man allerede fra start og slås om kapacitet.
    Ahhh det er jo ikke helt sådan det virker... Ja der er kun 16 PCIe lanes på en 9900K CPU som primært vil blive dedikeret til grafik men selv moderne grafikkort i 20 serien fra Nvidia kan sagtens klare sig med mindre end 16X. Der vil ikke være nogen nævneværdig forskel ved at gå ned til 8x.

Desuden skal du jo huske på at der er yderligere PCIe lanes via bundkortets chipset så du er på ingen måde begrænset til dem der er direkte på CPUen.

På Z390 chipsettet vil det fx sige at der er 24 PCIe lanes yderligere, hvis ikke jeg husker helt galt, som kan bruges til alt det andet du slutter til dit system. Præcis hvordan de er fordelt er så afhængigt af hvilket bundkort man vælger da producenterne kan fordele dem på ting som M.2 osv.

Hvis det hang sammen på den anden måde ville alle der skulle game jo have brug for sindsygt dyre HEDT CPUer hvilket heldigvis ikke er tilfældet

Hej længe siden jeg var på men har lige en lille kommentar ang. PCI lanes
    jeg mener at mainboard lanes er meget langsommere end CPU lanes og er til USB Harddisk net og lyd
    jeg bygger selv Pt. Og har valgt en 44 kanals CPU (i9 9980 XE)til min nye gamer/allround PC.Det har taget fandens lang tid ,at spare op til denne
    så jeg håber at jeg ikke tager FOR meget fejl..
    CPU skal føde 2 stk Gigabyte Aorus Geforce RTX 2080 TI Xtreme Waterforce WB 11GB med NVlink..
    De skal bruge 32 kanaler ! Der til kommer en NVMe samsung 960 Pro 2TB samt backup HDD.Mine rammer er 64 GB trident Z RGB 3600 MHZ..
    jeg mener at forskellen i hastighed mellem PCIe 16x og 8x er ca 20% på enkelt GPU.Hvilket er meget med så sindsygt dyre grafikkort
    (næsten 12K pr.stk)så hvis han senere vil have SLI ..Vil jeg også mene at han skal have en X prosessor til 1080 TI kort..og glemme alt om AMD!
    Men egentligt er den PC han allerede har ganske udemærket :9xo