V: Komplet i7 4790k maskine

  • Maskine bestående af følgende:
    Kabinet: be quiet! Dark Base 900 Full Tower (Orange)
    PSU: be quiet! System Power 8 500W
    MB: MSI Z97A GAMING 6 (MS-7917)
    RAM: HyperX Red 4x4GB KHX1600C10D3/4G
    CPU: i7-4790k (Delidded - IKKE overclocket)
    GPU: ASUS GTX1060 6GB (DUAL-GTX1060-O6G)
    Køler: Coolermaster Hyper 612
    Drev: 120GB Samsung 840 SSD + 3x500GB WD Black i raid
    DVD Brænder


    Vurder maskinen uden tilbehør.
    Tilbehør:
    24" Skærm, tastatur, mus, headset.

  • Arh det er måske lige optimistisk, da du kan købe en ny PC med 8th gen i5 og et 1060 for samme penge fra nyt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja, det er et ok tilbud det der... CPU matcher faktisk meget fint, som nogenlunde det eneste.


    Der mangler så 8GB ram, og 3GB ekstra ram på GPU.
    Udover det, kører mit setup jo dual eller quad channel på rammene, hvor den MSI kører single channel.
    Mine 3 HDD kan sættes i raid, hvilket giver en langt bedre performance på loadtider i spil.


    Så har min maskine et maxi tower kabinet med glas side, som giver ekstremt gode muligheder for udvidelse. Jeg kan ikke se hvilken PSU der sidder i den MSI maskine, men jeg ved, at den der sidder i min maskine er god, og fuldt modulær.


    MSI maskinen koster 7500 når det ikke er black friday, det er den pris jeg vil forholde mig til.. :) Men fair nok, hvis man vil have nyt og 'dårligere' så skal man da bare købe den der.. :)

  • Min pointe lå mere i at den vurdering der var givet tidligere var optimistisk, når nye dele ikke koster voldsomt meget mere.


    Og RAID og Quad Channel er nok lidt mere diskutabelt, om det har en bredværdi.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |