V: Gammel gaming pc

  • Hej Tweak,


    Står pt og kraftigt overvejer at bygge en ny computer, da den jeg har ikke længere er tilstrækkelig. Ville derfor høre om mine gamle dele eventuelt er værd at sælge eller genbruge, for har ingen anelse. Min pc består af følgende:


    Case: Corsair Obsidian 750D
    Motherboard: MSI Z87-GD65 GAMING
    CPU : Core i7 i7-4770k 3.5 GHz
    GPU: MSI Geforce GTX 780ti OC
    Ram: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1866MHz
    CPU køler: Corsair H105
    HDD: 1TB WD Black WD1003FZEX
    SSD: Samsung 840 pro 256GB




    Hvis nogle af delene er værd at sælge må i meget gerne komme med et bud på hvor meget de evt. er værd. Håber i kan hjælpe mig. :)


  • Den er generelt bare begyndt ikke at køre de spil jeg spiller specielt godt. Også er den desuden begyndt at crashe jævnligt, nogle gange flere gange i streg hvilket bare er virkelig irriterende. Har ingen ide og det er hardware eller software der fejler, men umiddelbart så fejler delene ikke noget.

  • Tja... hvis der er fejl, må du jo fejlchecke dem, før du sælger dem videre.


    Igang med lidt AIDA64 stabilitetstest, Memtestx86 og eventuelt en geninstallation af Windows med drivere og en omgang Steam/uPlay/Origin, så du kan finde ud af om det er soft- eller hardwarebaseret.


    Men... vi snakker nok i omegnen af 2000-3000

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |