(ultra) bred gaming skærm? (løsning, LG 32GK850G)

  • Af dem du selv vælger går du jo lidt imod dig selv når du siger at predator skærmen er for "god" til dig. ROG skærmen er samme indmad som Predator. og omen vil jeg aldrig købe. den er bare ikke så god som ROG eller predator. Ja den kan man måske finde lidt billigere. Men når man er ude og smide så meget for en skærm, som skal holde i mange år! så køb noget som du ved er topline.


    Jeg må sige at jeg aldrig skal have en mindre skærm. og har aldrig fortryd mit køb af den Predator skærm. Jeg har dog også et 1080ti

  • Der sker meget på skærm markedet nu, så lidt tricky at købe nu, men målet for mig ville være 3440x1440 også 100 plus hz, har selv haft lg 34 utra wide curved ips 60 hz, eneste negative var de lave hz og lidt light bleed i hjørnerne. Laverere opløsning er ikke værd at bruge så mnge penge på, sweet spoot ift hvad grafikkort kan levere i dag er 2k.

  • Af dem du selv vælger går du jo lidt imod dig selv når du siger at predator skærmen er for "god" til dig. ROG skærmen er samme indmad som Predator. og omen vil jeg aldrig købe. den er bare ikke så god som ROG eller predator. Ja den kan man måske finde lidt billigere. Men når man er ude og smide så meget for en skærm, som skal holde i mange år! så køb noget som du ved er topline.


    Jeg må sige at jeg aldrig skal have en mindre skærm. og har aldrig fortryd mit køb af den Predator skærm. Jeg har dog også et 1080ti


    det er ikke som sådan meningen at den skal holde mange år, jeg skal bruge en skærm der matcher det setup jeg har nu og får det bedste frem i det, så derfor tænker jeg ikke at jeg direkte behøves markedets bedste skærm, da jeg ikke har markedets bedste gpu og absolut ingen planer om at skifte kort i nær fremtid med de priser. så bare at jeg har den her kombo i 1½-2 år så er det helt klart i orden

  • Der sker meget på skærm markedet nu, så lidt tricky at købe nu, men målet for mig ville være 3440x1440 også 100 plus hz, har selv haft lg 34 utra wide curved ips 60 hz, eneste negative var de lave hz og lidt light bleed i hjørnerne. Laverere opløsning er ikke værd at bruge så mnge penge på, sweet spoot ift hvad grafikkort kan levere i dag er 2k.


    er ikke helt med på hvad du mener med sweet spot er 2k, 2k er jo 1920x1080 som jeg har nu (2.073.600)

  • forresten, jeg streamer på twitch engang imellem så kommer da lige til at tænke på at jeg nok ikke skal køre med en sindsyg mængde pixels for at kunne få det hele til at løbe rundt, samt at samme størrelses forhold da nok er en god ide (16:9).


    Jeg har godtnok en selvstændig optage pc, men alligevel, tænker den bliver ret forvirret over at skulle spytte et ultrawide og et 16:9 ud på samme tid, samt det at størrelserne jo ikke er de samme, på streamet vil jeg komme til at gå glip af noget af oplevelsen.


    tænker derfor LG 32GK850G-B er bedste løsning, den er forresten 32" (31,5) ikke 34 som jeg først fik skrevet. Men det er stadig en del større end jeg har nu.



    Hvad siger din logik, vil det give god mening på den her måde?

  • Jeg tror jeg lige har fundet svaret på mit egetspørgsmål. Mit elgato hd60pro kan maks optage 1920x1080 så sætter man større opsning til fanger den ikke signalet. Så det betyder hvos jeg vil streame må jeg bruge min nuværende skærm eller må købe et bedre grabber kort på et tidspunkt. Umtrawide er igen attraktiv! Kigger på det senere idag, skal snart have bestilt.

  • På grund af 1080p-problemet ved streaming ser jeg i øjeblikket på 4K i stedet - jeg kan få en bedre oplevelse, når jeg spiller på egen hånd, og jeg kan skifte til 1080p, når jeg streamer, på samme skærm - med en 1: 4 ratio vil alt stadig se godt ud.
    Der er ikke mange muligheder for en stor skærm, 4k og g-sync, så jeg kigger primært på Acer Predator XB321HK


    Den ser ret godt ud og bliver ret godt anmeldt, er meget interesseret!


    Skulle også være ok ved 60hz på mit GTX1070, og den har g-sync.



    Nogen grund til, at jeg ikke skal købe den?

  • https://www.youtube.com/watch?v=iSE_AAIF744&feature=youtu.be


    https://www.youtube.com/watch?v=rwYxXrbcJUg&feature=youtu.be


    https://www.youtube.com/watch?v=Pn_9Y9pdkIg&feature=youtu.be


    Jeg har lige set lidt video om emnet og kan se der er forskellige proplemer med 4K.
    Dertil kommer at Acer skærmen er en IPS med mulighed for bleeding, maks 60hz og at jeg egentlig har det minimums kort der er anbefalet for gaming på den, et 1070.


    Så jeg er tilbage til 32" LG skærmen som stadig ser ideal ud.
    Til streaming kan jeg skalere den 25% ned og så passer det med 1920x1080



    Jeg tænker jeg vil bestille senere idag, LG 32GK850G