nyt mobil os

  • Hej, jeg har lidt tid haft Amazon fire, man kan ikke lide det fire os, det er ikke godt!
    vil skifte til andiod.
    men den har ikke løst hukommelse kort, kun de ca. 30 gb der fylder med mobilen.


    ellers skulle man ligge en fil, på et sd kort fx. for at lave en update for at skifte, har jeg kunne se mig til, har jo ikke lige prøvet.
    men hvad gør jeg når der kun er et hukommelseskort, hvordan skifter jeg så ?
    har jeg ikke kunne finde ud af...

  • Hvis du vil udskifte dit OS med en custom ROM, skal du først og fremmest have root access til din telefon. Du skal starte med at unlocke bootloaderen. Efter det skal du roote enheden. Eksempelvis via CF-Auto Root samt installere SuperSU for at sikre dig, at dit root er succesfuldt.


    Derefter skal du flashe en custom recovery som eksempelvis TWRP på din telefon. SD kort er en nødvendighed, så du kan downloade TWRP og en custom ROM til telefonen.


    Når du har unlocked bootloader, rootet og flashet custom recovery, skal du boote til recovery (TWRP) og flashe den nye custom ROM på telefonen. Du skal være 100.000% sikker på, at den ROM, som du vil installere, passer til din telefon. Det skal ikke bare være til den model. Der er også forskel på, om det er en US eller EU model. Din mobil har et specifikt modelnummer, og det skal matche med den nye ROM. Ellers laver du et soft brick af din telefon. I værste fald ender du med et hard brick, og så er løbet kørt.


    Tjek XDA Developers, hvis du vil til at lege med det. Det er stedet at gå hen for os, der roder med custom ROM's.

  • den del der jeg ikke helt har styr på...
    mente at der kun er et kort i min mobil, den har ikke mulighed for at læse fx. et sd kort mere.


    hmm.. så en video på youtube, hvor man downloadede et installation fil af andriod, husker ikke lige formatet, man skulle så trykke på 3 knapper på mobilen, så skulle der komme en menu, hvor man kunne vælge udate andriod, her skulle man så vælge hvor den installations fil lå, det virkede da ikke helt så svært.
    det ville ikke være nok eller ?