Min halvgammel Sidewinder x6 skifter fra dansk til engelsk en gang imellem også får jeg problem er med at skrive @, ø og æ o.s.v.
Nogle forslag?
Tastaturt skifter sprog.
-
-
Kunne det være fordi du har skiftet til Windows 10, og du kommer til at trykke "Windows tast + Mellemrum tast" ved en fejl?
Det sker nemlig af og til for mig -
Prøv at kigge på sprog indstillingerne og slet engelsk. Du skal formodentlig sætte dansk som standart før du kan slette det engelske. Har haft samme problem for mig var Det wow der var skyld I det
/dwmc
-
@ Igel det er meget muligt. Jeg har lige skiftet til win 10.
@ dwmc ved du hvor jeg finder jeg disse instillinger under win 10? -
@ Igel det er meget muligt. Jeg har lige skiftet til win 10.
@ dwmc ved du hvor jeg finder jeg disse instillinger under win 10?Hvis der er flere layouts installeret så kan man som regel se det med et icon sammen med de andre nede ved uret i statusbaren. Hvis du højreklikker på den burde det få dig til indstillingerne.
-
Jeg skal godt nok venstre klikke, hvorefter jeg kan trykke på "language preferences". Ved ikke lige hvad den hedder på dansk
Hvem har Windows på dansk nu om stunder...
-
x2
-
Jeg har ingen adgang til tastaturet i den nederste højre hjørne. Har installeret microsoft mouse and keyboard software men giver kun mulighed for at programere knapperne, men hvis jeg holder win og mellemrum tasterne kan jeg skifte lidt tilfældigt mellem engelsk og dansk.
Tak for hjælpen allesammen. -
den her artikel kan måske hjælpe
https://www.windowscentral.com…eyboard-layout-windows-10 -
@ dwmc, det hjælp tak.