MSI Dominator GT72S dele

  • Hej Alle,


    Min kære MSI Dominator GT72S (Købt i august 2016) lader ikke op længere fordi laderstikket på notebooken sidder en kende løst. Reparatører siger at jeg skal købe et helt nyt bundkort, da de ikke kan lodde et nyt ladestik på det bundkort der er i i forvejen. De siger det vil koste 5-6000 kroner. Det er ikke til at forstå hvorfor MSI har bygget den således. Jeg har kontaktet MSI for at hører om jeg kan få en second opinion, men hvis jeg nu ville sælge den som dele i stedet for at reparerer den, hvad ville jeg så realistisk set kunne regne med at få for delene og er her nogle interesserede købere? (Jeg bor i københavn):


    Grafik kort: GeForce GTX980M /4GB GDDR5


    HDD: 128GB SSD


    Ram: DDR4 16GB (8GB*2)


    Opladeren ville også kunne sælges separat. Fra ny af koster opladeren 838 kroner og jeg har fået bekræftet at den ikke fejler noget.


    Jeg aner ikke hvordan eller hvor meget jeg kan skille ad og sælge separat, måske mere end ovennævnte, men de ovennævnte komponenter forestiller jeg mig i hvertfald jeg kan skrue ud af computeren og sælge, da de ikke fejler spor. Tvært imod, computeren har fungeret upåklageligt lige indtil det med laderstikket begyndte for en måned siden :pinch:


    al hjælp er meget værdsat :-)

  • men det er som regel et nørkle arbejde at skille sådan en ad.


    kan være ifixit har en teardown instructable for maskinen :-)


    ellers er det bare at tage billeder af det hele når man skille den ad :-)

  • I langt de fleste tilfælde kan man lodde en ny bøsning på til opladning - Jeg ved vi gør lidt i det i Labtech hvis folk spørger pænt.


    Men hvad prisen så er skal jeg ikke kunne sige. Det samme gælder lidt din mobilchip - Det hedder nok en tur ind på eBay og se om andre sælger og så håbe.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er der ikke reklamationsret på endnu ?????


    Jeg kan kun antage at sælgere har givet OP skylden for at det er gået løst grundet dårlig håndtering af laptoppen (hivet kablet hårdt ud, hive det ud i en vinkel, hive i kablet et sted midtpå). Og de har en ret god sag der. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |