8700K Gaming system

  • Hej Tweak


    Jeg er ved at samle et gaming system. Men inden jeg trykker bestil til de sidste dele vil jeg lige høre jeres input til om der er noget jeg bør ændre.
    evt forslag til forbedringere inden for sammen prisklasse.


    Jeg har vedhæftet et billede af de dele der skal indkøbes. Resten er genbrug fra nuværrende system

  • Først og fremmest - hvad bruger du sit system til? Og hvilken skærm har du?


    Men ellers vil jeg sige, at du skal droppe den NVM.e SSD - med mindre du kører mange sekventielle operationer (videofiler, database konvertering etc.). Det er minimalt med forskel på en SATA SSD og en PCI basseret SSD til alm. brug. Jo Windows vil starte lidt hurtigere op, men det er i småtingsafdelingen. Og der er immervæk ca. 700 kr. forskel - om det er de kr. værd, er op til dig at vurdere. IMO er det ikke de mange penge værd. :)


    Edit: overså din skærm. Men hvis du bruger dit system udelukkende til gaming, så vil jeg sige, at en i5 8600k er længe fint.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

    Rettet 3 gange, sidst af ShoutingSeeker ().

  • Jeg kan ikke se hvor ordet "gaming" kommer ind i billedet? Her er der bare tale om en CPU, bundkort, RAM samt en lagerenhed. Det er basically hvad alle computere består af.



    Der skal vel også smides et grafikkort i den? Og med den CPU skal du mindst op i et GTX 1080, før det giver nogen som helst mening at smide penge efter en i7 til gaming.

  • ShoutingSeeker:


    Systemet skal bare bruges til letter oc og eller gaming.
    Skærmen er en Asus ROG SWIFT PG278Q 27" 2560x1440 144hz


    Hvis det kun giver hurtigere opstart tider så kan jeg godt se hvad du mener. Så vil jeg heller spare lidt der :) Tak for tippet.


    Igel:


    De dele jeg regner med at genbruger er følgende:
    1x120GB Corsair Force Series 3 til programmer og spil
    1x250GB Samsung EVO 840 til programmer, spil og lager
    MSI GTX1080ti Gaming X
    Asus ROG SWIFT PG278Q
    Sennheiser GSX1000
    Sennheiser GameOne
    Corsair HX 1050W


    Også bruge den nye ssd til system disk og spil

  • Jeg synes det ser godt ud!
    Go´ for it.
    God julegave idé til dig selv :thumbup:

    8600k@5.1
    H150I 360mm

    Asus Z370-I
    16 GB Tridentz 3200 CL14
    MSI 1070 TI 8G@2100/4427
    NZXT G12+TT 280mm AIO

    970 EVO 500 GB nvme m.2
    Crucial 240GB SSD+
    SSHD 1TB
    Lian LI Dynamic 011

  • Der blev ændret en lille smule...


    Det endte med følgende:
    I7 8700K
    MSI Z370 Gaming M5
    G Skill 3200Mhz cl14
    Samsung 950 EVO 500GB


    Sparede lidt på SSD og købte lidt bedre ram.


    Men tak for jeres input