Destiny 2 et par ting jeg gerne ville vide.

• Nu da Destiny 2 er ude. hvordan er det. er det lige som wow. med grind/quest/raid. og er det ikke bare en lang grind fest. eller er der meget at lave i det. ??

ved ikke helt om jeg skal gå efter det her. eller Wolfenstein II: The New Colossus.

Og er der en healer i Destiny 2 eller er det vær mand for dem selv ??

• Ja og nej.

Raids er pt. 6 mands missioner ala. Dungeons i WoW, men tager længere tid.

Der er ikke en specifik healer som så, men Warlock classen har en healing evne han kan bruge med jævne mellemrum. Du kommer stadigvæk til at bruge dine skydevåben langt det meste af tiden.

Du leveler i zoner mens du laver storyline missioner og random content der dukker op med jævne mellemrum, lidt ala. WoW.

PvP foregår udelukkende i lukkede, matchmaking områder - dvs. som hvis du skrev dig op til en omgang Overwatch, Halo, Call of Duty osv.. Du skal ikke være bekymret over at blive ganket i det åbne område...af andet end NPC fjender self.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• JEg ville se nogle reviews for medmindre man er diehard destiny fan ligner 2'eren faktisk et ret skod spil. Eksempelvis kan jeg nævne du ikke kan indstille sværhedsgrad. Og det skulle være meget let spil generelt(PVE)....

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

.-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

• JEg ville se nogle reviews for medmindre man er diehard destiny fan ligner 2'eren faktisk et ret skod spil. Eksempelvis kan jeg nævne du ikke kan indstille sværhedsgrad. Og det skulle være meget let spil generelt(PVE)....

Indstille sværhedsgrad i et MMO? Den er alligevel ny. 8|

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Indstille sværhedsgrad i et MMO? Den er alligevel ny. 8|

"MMO is an online game which is capable of supporting large numbers of players, typically from hundreds to thousands, simultaneously in the same instance. MMOs can enable players to cooperate and compete with each other on a large scale, and sometimes to interact meaningfully with people around the world." -Wiki

1x 6 player raid og 3 personer PVE. Det er jo bare et coop spil med et raid smasket på. Jeg mener ihvertfald ikke et 6 personers "instance" som, egentlig bare er en bane man går igennem, kan kaldes for MMO.

Spillet er jo et skydespil når du har gennemført det handler det kun om at lave speed runs, og hvor kedeligt er det lige?! Slut med at kæmpe dig igennem mops bare for sjov. Og 1 raid map?! det er fanme ikke meget gameplay i det. Så efter du har gennemført missionerne og raid'et et par gange. Så er du færdig.

Igen jeg har ikke spillet det, men jeg ville gerne have det! Så så jeg anmeldelserne.. Angry Joe og BBobbins(eller sådan noget) de fortæller hvad der er galt.

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

• Nu foregår en god del af spillet altså i åbne zoner, hvor der er andre spillere der tøffer rundt. Forventer du at spillet dynamisk skal justere den mængde skade du tager/giver samt loot fordi du vil have en sværere oplevelse? Det... kræver en hel del kode og ikke mindst balancing.

Jeg gad forøvrigt godt se et FPS som MMO på den måde WoW håndterer deres på. Det kommer til at blive rent kaos, da man ikke bare står stille og flytter sig lidt når der dukker lidt ild op. Det fungerer ikke i et skydespil (for ikke at nævne problemer med latency)

Men jeg kan da godt nok høre at jeg taler for døve ører her - Du vil have et MMO ala. World of Warcraft, men du betaler ikke et månedligt subscription. For prisen syntes jeg at man får utroligt meget ift. ellers. Du får reelt et Halo agtigt spil plus en MMO'esque game mode ved siden af.

Cyberduck

• the division og path of exile er da meget større og har meget mere komplekse systemer og de er begge "gamle" spil, de var også mere komplekse på release.... Det ene er endda free2play.
    Så jo jeg mener godt de kunne have gjort det bedre. Selv et gammelt spil som borderlands gør det bedre som looter shooter og det er rent faktisk en stor åben verden og ikke bare en korridor shooter. Og med 4 player coop. Det blev aldrig kaldt et MMO, men minder mere om det end Destiny 2. Forskellen er som jeg allerede har nævnt kun et 6 player raid.

De steder man kan se folk er jo bare dynamisk load screens inden man når det faktiske gameplay. Der er ikke noget i det.

Har aldrig spillet WOW så ved ikke hvorfor jeg skulle ønske det. Lad være at udtale dig på mine vejne når jeg ikke har sagt det.
    Se nogle reviews fra folk man skal stole på som eksempelvis AngryJoe. Så ser man hurtigt at det her kunne have været et rigtig fedt spil. Men det er bogstaveligt talt bare et destiny1+. Siger ikke det ikke kan være sjovt siger bare at det ude fra virker som meget mere end det er. Og MMO er bestemt ikke noget man kan beskrive det som!

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

• The Division er nok det værste MMO jeg nogensinde har spillet. Medmindre man er fan af at fjender bare suger flere og flere skud jo sværere spillet bliver - Min personlige immersionfaktor ryger altså en smule når at en fyr i en vindjakke stadigvæk skyder tilbage efter 200 headshots. Har ikke spillet PoE, men det er jo også en markant anderledes genre (dog med lign. mekanikker)

Dynamisk loading screens? Så kan man da godt nok høre du ikke har spillet spillet. Ca. halvdelen af spillet foregår i åbne områder med andre spillere, hvor du samarbejder i dynamiske events for at tvinge fjender tilbage. Det er så MMO som det kan være uden at en hel server skal presses ind i samme område (hvilket ingen MMO'er rigtig gør længere anyway, instances everywhere!)

Nu nævnte du bare "MMO", så du kan ikke rigtig anklage mig for at lægge ord i munden på nogen. Jeg tog bare den nærmeste sammenligning jeg kunne finde, som alle har hørt om eller prøvet.

Kunne aldrig finde på at høre på en nar (personlige holdninger kan forekomme) som Angry Joe, da han er inbegrebet af fanboy og crybaby i et og samme hylster. Han er typen der overhyper hvad som helst baseret på previews og messeinterviews, for så at bruge en time på at brokke sig over hvor lort et spil er efter alle hans fans allerede har smidt pre-orders baseret på hans tidligere holdninger - ja og så er hans sketches ærlig talt noget møg og har intet med et review at gøre.

At være Destiny 1½ er en dårlig ting, eller hvordan skal det forståes? Der er ret mange der aldrig har haft muligheden for at spille Destiny, da det var låst til konsoller indtil nu. Og igen - Så længe at der er åbne områder hvor spillere samarbejder kan det sagtens kaldes et MMO. Du har sågar dungeons og raids, omend i mindre størrelser (akkurat ligesom Division I might add)

Men igen - Du har tydeligvis en holdning der ikke kan forhandles om, så jeg orker ikke flere indlæg. Like it or don't - I ain't the video game police.

Cyberduck

• Jeg nævner aldrig MMO det er dig selv der bringer det på banen?! Så du kan tage det helt roligt, du ligger ord i munden på dig selv makker.

I det mindste er der replay value i the division, og at du ikke syntes om bullet spnges er jo fint nok. Men det er jo fuldstændig samme princip i Destiny bare de ikke kan blive svære?! Hvilket jo bare er totalt skod i min mening. I det mindste kan du da få en udfordring i the division, istedet for bare at løbe forbi dem alle..

Og OP spørger jo netop efter endgame, og det eneste der findes er et slattent PVP og et udemærket 6 mands raid. Og så kan du ellers rende den samme campaign igennem i samme sværhedgrad indtil du brækker dig. Eller vente til de udgiver et nyt raid hver 6- 12 måned.

Og i forhold til de kampe med andre mennesker fair nok det vidste jeg ikke. Men hvis det ikke kan blive svære hvad fanden skulle man så bruge flere mennesker til?

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

• Alright fair nok - Jeg nævnte MMO'er først...men du fortsatte gladeligt samme diskussionstråd, så den slipper du ikke for i min bog.

Er der replay værdi i Division? Jeg har personligt ikke rørt det siden det udkom. Syntes godt nok at udbuddet af indhold var tyndt når man var færdig med selve storylinen, specielt ift. at man fik lov at gentage alle de missioner man allerede havde lavet en gang over and over dagligt. Og selv det ekstraindhold de kom med føltes tyndt. Men det er selvfølgelig meget subjektivt.

Men igen - Hvordan har du lige tænkt dig at indhold, som deles med andre skal balanceres individuelt? Du bruger langt fra hele tiden i opdelte (instancerede) områder, hvor det kun er dig selv og eventuelle holdkammerater der bestemmer hvor svært det skal være (og der kan vi sagtens vere enige om at man skal have lov at få en større udfordring, hvis man er til det)

Kan ikke udtale mig i dybden om PvP, men jeg forestiller mig det er som Halo, i og med måden det er opstilt på, og at vi taler Bungie. Så... ingen alarm for min skyld. Din kritik om at lave det samme over and over... det er jo MMO'er i en nøddeskal. Du kan ikke bare forvente nyt indhold hele tiden. Det tager nu en gang altså tid og arbejde at spytte nye områder, missioner osv.. ud. Uanset om du betaler en hundredlap om måneden, køber lootcrates med penge eller hoster op for en form for DLC eller Season Passes.

Til slut - Hvad skal man bruge flere mennesker til? De kan være uhyggeligt svære at klare på egen hånd, så at sætte sværhedsgraden op på et åbent område giver et højere skillceiling, hvilket ikke gavner størstedelen af spilbasen. Så må vi ud i nogle nightmare mode områder, hvor man er bevidst på at alting er sværere end normalt, og den kan jeg sagtens følge dig i.

Men... hardcore spillere er ikke 99% af playerbase. :D

Cyberduck

• Du er jo ikke til at diskutere med. Du argumentere samtidig med du giver mig ret? Og når vi så er bliver enige om at det ikke er et MMO og det er dig der selv startede det skriver du" Alright fair nok - Jeg nævnte MMO'er først...men du fortsatte gladeligt samme diskussionstråd, så den slipper du ikke for i min bog." Hvad betyder det?! JA jeg diskuterede med dig, det gør det ikke til et MMO. Så jo jeg skal vel gud slippe for at kalde det et MMO.

Du bliver ved med at sige det er et MMO som om det minder det mindste om WoW. Quest er 100% forskelligt, mappet er heller ikke en stor bane som WoW, WoW benytter sig af forskellige områder der gør dig i stand til at variere dem du kæmper med. Vigtigst af alt. Det er ikke en korridor som det her spil! Lad nu være at lave den sammenligning. Hvis det skal sammenlignes med nogle spil så kan jeg jo lige nævne nogle for dig: Global agenda, firefall og the division. Det er fanme langt fra et Wow spil!

Men jeg vil medgive dig 1 ting, for casuel players kan det her måske ses som et MMO. Men har man spillet PC spil de sidste 10 år, kan man godt se det her bare er en almen shooter hvor de har smidt et raid ind så de kan skrive MMO på kassen.

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/destiny-2
    Metacritic har givet den 8,5. Mens folk selv har givet det 5,5.
    Citere:
    "Bungie knows how to produce tons of eye candy and how to convert you into an addict. They have no idea how to write a story and interesting text that is beyond the quality of Transformers. The story is so unbelievably cheesy, it hurts. All the NPCs always tell you what a great guy you are and that they never could have done it without you! For **** sake! The rest of the game is the same D1 RNG and mission grind as always."

"I played the heck out of D1 and whilst the quality of life is much better here, planets are more beautiful and slightly better designed, it's still just a corridor/occasional open-space shooter." = det vi kan udtrække af det her er at, man igennem nogle relativt få segmenter i det her spil kan kalde det en MMO resten er bare en kedelig korridor shooter. Så kan dig og dine "casual" player elske det alt i vil. Det gør det ikke til et godt spil.

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

• Du bliver ved med at sige det er et MMO som om det minder det mindste om WoW. Quest er 100% forskelligt, mappet er heller ikke en stor bane som WoW, WoW benytter sig af forskellige områder der gør dig i stand til at variere dem du kæmper med. Vigtigst af alt. Det er ikke en korridor som det her spil! Lad nu være at lave den sammenligning. Hvis det skal sammenlignes med nogle spil så kan jeg jo lige nævne nogle for dig: Global agenda, firefall og the division. Det er fanme langt fra et Wow spil!

Den bliver vi aldrig enige om kan jeg høre. Som jeg ser det er det tomato tomato. WoW har masser af lukkede korridorer, på samme måde som at Destiny 2 har masser af åbne, fælles områder. :D

Cyberduck

• Den bliver vi aldrig enige om kan jeg høre. Som jeg ser det er det tomato tomato. WoW har masser af lukkede korridorer, på samme måde som at Destiny 2 har masser af åbne, fælles områder. :D

Okay jeg kan forsøge 1 sidste ting inden jeg dropper det her. Find 1 tidspunkt hvor Bungie kalder deres spil for et MMO :) Det kan du nemlig ikke fordi de aldrig har sagt det. De kalder det selv for et "Persistent Online Shooter", action shooter og FPS. Det er de eneste genre jeg kan se det her blive beskrevet som. Så er du velkommen til at have din subjektive holdning, men den er jeg ærligtalt ligeglad med. Spillet er ikke et MMO.

For bare lige at understrege det er et dårligt spil https://www.youtube.com/watch?v=dhewJSqCDks :) 78% er allerede skredet efter 3 uger?! Understreger bare min pointe. Der findes intet MMO du kan færdiggøre på 2 uger.

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

• Personligt syntes jeg det er et rigtig godt spil (har også spillet destiny 1 på PS4). Jeg syntes story er god og underholdende og har 10+ timer i sig. Efterfølgende er det en "grind fest" for at nå til powerlevel 300+. Der er åbne områder hvor man kan lave public events, missioner, patrol (små missioner), quest og challenges. Så er der Striks som er længere missioner og er er flere forskellige, samt de ændre sig for hver uge. Der er nightfall og weekly Nightfall som er Striks bare sværere og weekly er endnu sværere. Crucible hvor der både er quickplay og en mere seriøs afdeling. Raid som er blevet nævnt, som første gang det spilles kan tage op til 6 timer. Mange aktiviteter såsom Strike, Nightfall, Weekly Nightfall og Raid som kan ændres fra normal til prestige, altså ændring i sværhedsgraden.

Jeg har ventet længe på spillet og er helt sikkert ikke levet skuffet, men er også fortsat efter at have spillet Destiny 1.

// Psych0

• For bare lige at understrege det er et dårligt spil https://www.youtube.com/watch?v=dhewJSqCDks :) 78% er allerede skredet efter 3 uger?! Understreger bare min pointe. Der findes intet MMO du kan færdiggøre på 2 uger.

Ud over.... hvert eneste MMO siden WoW mens man venter på mere content? I alle de år jeg har spille WoW har de fleste i mit guild nået loftet længe inden første reelle content pack udkommer. :D

Cyberduck