X399 bøjet pin

  • Hey folkens,


    Jeg har fået købt mig en Threadripper 1900x og et ASrock X399 taichi bundkort.


    Under montering (fordi den nye låsning til cpu er screwed) er der blevet bøjet et par pins.


    Mit spørgsmål er,
    Jeg kan komme ind i windows, jeg kan stressteste CPU med 100% load uden den dør.
    Når jeg kører en stresstest på min Samsung 960, så dør windows, den fryser simpelthen bare.


    Har i nogen som helst ideer ?
    Burde et par bøjede pins skabe det problem ?
    --

  • Det kan de sagtens. En enkelt pin kan styre meget specifikke ting, så som volt eller clockrate. Der er ikke andet for end at prøve meget forsigtig at bukke dem tilbage igen.


    Du kan finde en del "guides" på Youtube.
    https://www.youtube.com/watch?v=NTFN_RI1fIU


    (Lige omkring 2 minutter inde, snakker han om to pins der røg af, som gav problemer med Memory Channels)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak!


    Jamen så må jeg jo se om jeg ikke bare lige kan rette dem op.


    Den bracket der sidder på bundkortet, er virkeligt ringe.


    De kommer i to udgaver, en fra foxconn som bare sutter, og en fra LOTOS som bare spiller....
    Ærgeligt at ha valgt et med den forkerte på..

  • Super nedern, det har vist sig for stor en opgave (for mig) at rette pins op, jeg er endt med at købe et msi x399 carbon kort.
    Jeg er super heldig for tiden, bundkortet understøtter ikke min 1900x CPU uden en bios opdatering.
    Og jeg kan ikke lige finde ud af om jeg kan flashe bios uden CPU i, er der nogen af jer der tilfældigvis ved det ?

  • Man skal bruge en CPU :/ ellers en træls omgang!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • kik i din manual, der flashback på kortet, så du kan flashe, til bios 1950x

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts