Soundbar over computeren?

  • Hej Folkens


    Jeg har lige købt en Philips Fidelio B8 (Soundbar) https://www.philips.dk/c-p/B8_12/-


    Problemet består lidt i at lyden ikke virker til at være helt så god via HDMI arc. Som er forbundet mellem TV og Computer. Det virker til lyden er væsentligt bedre når jeg afspiller musik via bluetooth fra mobilen. Når jeg kigger inde på lyden i windows, så kan jeg kun vælge stereo lyd. HDMI kablet går fra TV til computerens grafikkort og gætter på NVIDIA ikke understøtter bedre lyd. Hvad ville være det smarteste? Investere i et rigtigt lydkort til computeren og forsøge at køre den, den vej igennem? Jeg har ikke et hak forstand på det. Hvilket lydkort i så fald ville være det bedste, prisen er ligegyldig. Fortrækker kvalitet. eller kan et mini jack stik være lige så godt fra soundbaren til computeren? :)

  • Hej Folkens


    Jeg har lige købt en Philips Fidelio B8 (Soundbar) https://www.philips.dk/c-p/B8_12/-


    Problemet består lidt i at lyden ikke virker til at være helt så god via HDMI arc. Som er forbundet mellem TV og Computer. Det virker til lyden er væsentligt bedre når jeg afspiller musik via bluetooth fra mobilen. Når jeg kigger inde på lyden i windows, så kan jeg kun vælge stereo lyd. HDMI kablet går fra TV til computerens grafikkort og gætter på NVIDIA ikke understøtter bedre lyd. Hvad ville være det smarteste? Investere i et rigtigt lydkort til computeren og forsøge at køre den, den vej igennem? Jeg har ikke et hak forstand på det. Hvilket lydkort i så fald ville være det bedste, prisen er ligegyldig. Fortrækker kvalitet. eller kan et mini jack stik være lige så godt fra soundbaren til computeren? :)


    Kan læse mig frem til at der skal bruges HDMI 1,4 måske grafikkortet ikke understøtter dette? Jeg må indrømme det bare er et hurtigt bud. MEn forskellen fra din mobil og så fra PC'en burde ikke være der. Kan næsten ikke passe en tlf har en væsentligt bedre lyd chip. Det kunne dog være at der er elektrisk støj fra PC'en som gør det er dårligere kvalitet?


    Men ja smid et AUX kabel i og se hvad der sker. Hvis kvaliteten ikke er bedre, ville jeg prøve en ekstern DAC, bruger selv en og i min gamle PC kunne jeg godt høre baggrundstøj fra PC'en når der ingen lyd var og der blev skruet godt op.


    EDIT: prøv eventuelt AUX kabel både med TLF og PC :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hvordan for du lyden over i soundbaren? Du skriver kun at pcen er forbundet til dit tv med et HDMI.
    Vis lyden skal igennem tvet først kan det godt være det som er problemmet.


    Jeg ville smide et HDMI fra pcen til din soundbar HDMI IN 1
    og så fra soundbar HDMI 1,4 output (arc) til dit tv HDMI IN (arc)

  • Hvordan for du lyden over i soundbaren? Du skriver kun at pcen er forbundet til dit tv med et HDMI.
    Vis lyden skal igennem tvet først kan det godt være det som er problemmet.


    Jeg ville smide et HDMI fra pcen til din soundbar HDMI IN 1
    og så fra soundbar HDMI 1,4 output (arc) til dit tv HDMI IN (arc)

    Okay. Nu fik jeg lige afprøvet den via direkte forbindelse til computeren med HDMI.. og lyden er helt perfekt nu. Så det var nok problemet at jeg gik igennem tv'et. Så mangler jeg så bare et HDMI kabel til tv'et. Men det er et relativt lille problem. :) :)


    Fik prøvet med et AUX kabel også. Lyden blev bedre men når man kom op i lyd niveau kom der for meget støj på linjen. :|

  • Fik købt et HDMI kabel mere i morges. Det spiller kanon godt lige nu, sikkert så godt at mine naboer sikkert vil hade mig i fremtiden. Så køre et HDMI fra computer til soundbar og via computeren har jeg fået installeret Dolby access som har sat lyden op for mig. Den fungere godt. :9xo
    Jeg har så taget det ekstra kabel og køre det direkte fra computeren også men ud til TV'et, det virker fint også. Så er der selvfølgelig også kabel fra soundbaren til TV'et i ARC. Men det mere hvis jeg skulle få lyst til at glo på tv uden brug af computer. ^^ Jeg er glad for det nu, det har været en lidt frustrerende process, men nu fungere det hele max. :D ;)

  • du skal anskaffe dig en DAC (Digital to analog converter). tilslut den til din pc. og så tilslut din Soundbar til din DAC


    Grunden til at du vil bruge en DAC er fordi der er så mange Elektriske komponenter i en computer som alle sammen er med til at generere elektrisk støj. som faktisk kan høres hvis man har et par high end Høretelefoner eller højtalere.


    Når du burger en DAC flytter du lydporcessen ud af computeren ved at sende et Digital signal til din DAC. som så laver signalet om til lyd og sender det ud til din højtalere.


    Jeg vil faktisk gå så langt at sige selv en billig DAC er 100x så god som et high end lydkort Hvad mindre det er et Desk kort.




    her er en video. der forklare lidt om hvad en dac er. Uden det bliver super teknisk
    https://www.youtube.com/watch?…ontinue=104&v=usLMRMkVgsI

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af Dopess ().