Indlæg af Smilodon505

    Fik købt et HDMI kabel mere i morges. Det spiller kanon godt lige nu, sikkert så godt at mine naboer sikkert vil hade mig i fremtiden. Så køre et HDMI fra computer til soundbar og via computeren har jeg fået installeret Dolby access som har sat lyden op for mig. Den fungere godt. :9xo
    Jeg har så taget det ekstra kabel og køre det direkte fra computeren også men ud til TV'et, det virker fint også. Så er der selvfølgelig også kabel fra soundbaren til TV'et i ARC. Men det mere hvis jeg skulle få lyst til at glo på tv uden brug af computer. ^^ Jeg er glad for det nu, det har været en lidt frustrerende process, men nu fungere det hele max. :D ;)

    Hvordan for du lyden over i soundbaren? Du skriver kun at pcen er forbundet til dit tv med et HDMI.
    Vis lyden skal igennem tvet først kan det godt være det som er problemmet.


    Jeg ville smide et HDMI fra pcen til din soundbar HDMI IN 1
    og så fra soundbar HDMI 1,4 output (arc) til dit tv HDMI IN (arc)

    Okay. Nu fik jeg lige afprøvet den via direkte forbindelse til computeren med HDMI.. og lyden er helt perfekt nu. Så det var nok problemet at jeg gik igennem tv'et. Så mangler jeg så bare et HDMI kabel til tv'et. Men det er et relativt lille problem. :) :)


    Fik prøvet med et AUX kabel også. Lyden blev bedre men når man kom op i lyd niveau kom der for meget støj på linjen. :|

    Hej Folkens


    Jeg har lige købt en Philips Fidelio B8 (Soundbar) https://www.philips.dk/c-p/B8_12/-


    Problemet består lidt i at lyden ikke virker til at være helt så god via HDMI arc. Som er forbundet mellem TV og Computer. Det virker til lyden er væsentligt bedre når jeg afspiller musik via bluetooth fra mobilen. Når jeg kigger inde på lyden i windows, så kan jeg kun vælge stereo lyd. HDMI kablet går fra TV til computerens grafikkort og gætter på NVIDIA ikke understøtter bedre lyd. Hvad ville være det smarteste? Investere i et rigtigt lydkort til computeren og forsøge at køre den, den vej igennem? Jeg har ikke et hak forstand på det. Hvilket lydkort i så fald ville være det bedste, prisen er ligegyldig. Fortrækker kvalitet. eller kan et mini jack stik være lige så godt fra soundbaren til computeren? :)

    Fik en fornemmelse at det hverken var min cpu eller wow den var galt med men mere min computer generelt set. Efter alle programmer var lukket ned og alt burde være stille blev min computer ved med at arbejde på overkraft. Hvilket fik mig på tanken om at der sikkert var noget skadeligt sjov på computeren.. Har fjernet alt på harddisken og geninstalleret windows og nu køre alt som det skal igen.. Har ikke problemer med wow mere. Tror i virkligheden at det måske har været grunden til mine fps problemer. Et eller andet har været årsagen og det hjalp med en ren installering af windows.


    Jeg siger ikke at det system er overkill til WoW, meeeeeeeen

    Vil hellere spille på et system til 23.000,- end et middelmådigt system til færre penge. Ser det som en investering for fremtiden, gider ikke købe ny computer de næste 2-3 år ud i fremtiden. Desuden er wow mere en slags tidsfordriv fra tid til anden når der er mangel på nyere spil at spille. :9xo

    Har hentet dit program "Project Mecury" og tester det på nuværende tidspunkt.. Det virker til at være ca. det samme som med det andet. Jeg må ærligt indrømme at min viden hvad angår Hardware ikke er den største. og da slet ikke processerne der ligger bag. Det super fedt input, takker meget. Kan bare huske "-threads 4" og "-high" var noget jeg brugte på min gamle computer til CS:GO og gav det et forsøg her til wow.


    Nu er det ved at være et stykke tid siden jeg selv har spillet WoW men medmindre noget har ændret sig meget så tænker jeg du har mere end rigeligt hardware kraft til at trække det. Et problem kan være at du med 1080 i SLI simpelthen sparker så mange frames ud at din CPU ikke kan følge med og du får en flaskehals der.


    Så noget af det samme da jeg testede MSIs GT83VR Titan SLI der kører 1080 i sli. Her så jeg markant dårligere FPS ved lavere opløsninger på spil som fx Overwatch fordi CPUen endte som flaskehals.


    En løsning kunne være at give det et skud med bare det ene kort i brug til mindre krævende spil som WoW og lign. og se om ikke det kunne gøre en forskel. Less is more nogen gange

    Jeg tror du har ret i at CPU'en er en flaskehals. Der er helt sikkert et eller andet galt hvad angår WoW og min CPU. I spil som Overwatch ligger jeg stabilt på 180 i fps med alle settings på ultra. Det føler jeg er ganske tilfreds stillende. Havde ikke forstillet mig at have 2x 1080 i ville skabe problemer på den ene eller anden led. Jeg har forsøgt at slå det ene kort fra og det gav ikke nogen gode resultater. Tror måske bare WoW bruger en for gammel engine til at tage brug af mine resources jeg har tilgængeligt.

    Tak, Det hjalp lidt. Fik min FPS til at stige til omkring de 80.. Så gik jeg ind i Additional Command Line Arguments og tilføjet "-Threads 4" og "-High" Det gjorde den skød op på de der 120-140 i fps. Det hjælper en del på det. Nu kan jeg i det mindste nogenlunde nyde WoW. Fik læst mig lidt frem at 7700k er et problem for WoW. Åbenbart for nyt.

    Hej Folkens


    For en 3 måneders tid siden valgte jeg at investere ca. 23.000,- på en ny PC. Tiltænkt at den skulle kunne holde et par år ud i fremtiden, hvad angår gaming. Jeg har fornyligt valgt at genopstarte lidt WoW, bare for afslapningens skyld. Jeg kan køre de fleste spil på Ultra og uden lag. Men med WoW rammer jeg omkring 40 - 50 i fps med en opløsning på 2560x1440@165Hz. Min kammerat har et enkelt 1080 kort og har omkring 120 i fps.


    Er der nogen som evt. har et bud på hvordan jeg får WoW til at køre på en højere FPS uden at gå på kompromis med grafikken?


    Mine specs er:


    Intel Core i7-7700K Kaby Lake


    MSI Z270 KRAIT

    2 x (SLI) MSI GTX 1080 GAMING 8G

    G.Skill Trident Z 16GB (2x8GB) 3000 MHz DDR4

    2 x Samsung 850 EVO 500GB SSD Raid 0