HJÆLP !!! Billeder kommer ikke ordentligt frem?

  • Kære alle


    Søger HJÆLP!!!


    Jeg har 2 harddiske i min asus bærbar. Den ene har jeg taget ud og erstattet med en større.


    Da jeg sætter harddisken jeg har taget ud til usb porten for at overfører billeder med mere, vises billederne med fejl på.


    Hvis jeg sætter computeren tilbage i harddisken igen er der stadig fejl på dem.


    Billederne kan åbnes men der er blå og lille og gule streger over dem.


    HJÆLP - hvad kan jeg gøre???

  • Problemet her er overførslen har fejlet.


    Jeg har prøvet det samme ved at genskabe billeder fra en harddisk hvor billederne blev slettet fra.


    Så et eller andet sted hvor du har overført bilelderne fra a til b, har der været fejl i dataene. Der er måske endda fejl på billederne PÅ harddisken du henter fra, så du flytter fejlene fra 1 sted til et andet.


    Jeg ville:


    teste billederne på den originale disk, om de vises korrekt.


    hvis ja


    så vil jeg undersøge om kablet / stikket / den nye disk, er i orden,


    Hvis billederne ikke vises korrekt, kan man måske egenskabe dem via noget software, men det er højest usansynligt, og du vil blive ruinere af et proffesionelt firma.

  • Ja det lyder godt nok som om at en overførsel er gået helt galt. Hold helt op med at bruge den harddisk hvor billederne lå på originalt og køre et recovery program ala. Recuva eller lign.


    Hvis det ikke lykkedes kommer du nok til at punge en 2500-3000 ud til et recovery firma der skiller disken af og læser dataene råt i et klinisk miljø. De giver dig et bud på hvad det koster at få data ud, og så får du dem med hjem på en ekstern harddisk du betaler oveni.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |