Eksternt grafikkort

  • Hej Alle, tænker at prøve et af disse eksterne grafikkort som feks "ASUS ROG XG Station 2"


    Er der nogen der har erfaringer med dette ?


    Kan man koble på en mindre bærbar med begrænset RAM og CPU power og stadig få et boost ? Dvs. spille mid range spil




    Ville det (også) være ok til en stationær ? (vi er 2 der potentielt skal "dele" det)


    Er det i det hele taget pengene værd ?


    Pft for jeres indspark :9xo

  • Nu taler jeg ikke af erfaring, men jeg vil mener det er lidt af en gimmick.


    Du betaler jo ikke bare for grafikkortet, men også for alt det andet gejl der følger med.
    Her til skal du ikke forvente et spark i performance, hvis du smider f.eks. et 1070 i en piv gammel laptop. Der vil så komme andre flaskehalse i stedet

  • Et sådant setup kan man hacke sig rimeligt billigt og let til. Så bestemt ingen grund til at betale for en eller anden asus ting.


    På bærbaren skal du nok regne med at grafikkortet ikke kan udnyttes 100% måske nærmere 60-80%. Samt du skal enten have Esata eller thunderbolt/displayport for at tilkoble GPU'ën.


    Om det virker med din bærbar afhænger hvad det er for en, men en nyere dualcore burde fint køre sammen med en 1050-1060.
    Mht at få det til at virke med stationæren ville jeg bare tage grafikkortet og smide i. Det andet er simpelthen for tosset når man nu har et PCIE slot^^

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb