Min Mac har fået vand...

  • Hej. Jeg er i den uheldige situation, at min Mac Air har fået vand - ikke meget, blot en smule. Jeg skyndte mig at slukke den og lægge den til tørr. Nu har jeg så tændt den igen, og da jeg skrev min adgangskode, var der intet, men da jeg så kom ud på skrivebordet, virkede hverken tastaturet eller min mousepad, og den skrev noget om Bluetooth-indstillinger... hvad skal jeg gøre? Den fungerer med en ekstern mus.

  • Altså, den fik næsten ingen ting. Den var slukket cirka et halvt døgn, hvor den var åbnet helt og så vendt på hovedet, da vandet landede lige ved højre side af musen samt lidt ved tastaturet.

  • Kunne godt lyde som om at vandet har kortsluttet USB og BT modulerne. Eller kredsløb de deler. Men jeg ville klart tage maskinen ind til en reparatør til et indledende kig, for at høre om de overhovedet mener de tør fikse det uden at tilbyde et nyt bundkort - Der er ikke mange der tør lodde på bundkort i danmark efter min erfaring. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • spoergsmaalet er saa hvis man har en mac water om den gaar i stykker hvis man puster paa den.


    paa det seriouese plan vill jeg proeve er recover windows... oeh mac OSX paa den.
    evet goer noget hardware test . sasom hdd og ram foer du goer dette. jeg mener du har mulighed for det i MAC's UEFI