Tidsbegrænsning af internetforbrug

  • Kæft hvor lad lad holdning. Det vil sige at ALLE forældre har fejlet. Har du overhovedet selv børn. Og har de ALTID hørt efter hvad du har sagt.? Husk at den dag som de ikke gør og lige meget hvad så kommer den så er du en dårlig forældre!

    Denne tråd ligner fuldstendigt de andre tråde jeg har forsøgt mig med. ?( ?( ?(



    Jeg har fået meget få brugbare svar.
    Ja ud af vel 100 indlæg, har jeg fået to foreslag, hvor det ene måske er brugbart.


    Det sjove/sørgelige er at samtlige af dem som skal nedgøre og gøre sig kloge på opdragelse af mine børn, ikke selv har drenge skolebørn.
    De aner kort sagt ikke hvad de snakker om. :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:


    Ja jeg kan kun sige, vi kan tage diskussionen når I har drenge skolebørn.
    I bliver helt sikkert klogere :D :D :D :D :D

  • Nu er jeg ganske fornærment. er man nu mindre vaerd som foraeldre hivs man har pige børn


    [Blocked Image: http://new2.fjcdn.com/comments/Quot+is+it+a+her+or+him+quot+_3ddbdf9be088a3a74c13fe89e4c9d0a1.jpg]



    :D



    Hvis jeg må give mit besyv mig.
    Jeg er helt enig om at samtale med børn altid er første ting man gør. hvad der gå mig på her er at folk er sa ahurtigt til at bedømme dette Ikke er sket og samtidigt tror at børn er noget der reager og er ens over alle steder.


    Jeg har heldigvis en datter hvor jeg ikke har haft behov for at gå ret meget længer en forklaring. men der har da vare tids punkter hvor man skal gentage sig selv og huske dem på hvad ma nhar sagt pga børn i vokse alder trods alt tager en MASSIV mængde information ind der skal tygges og bearbejdes.
    omvendt har jeg også set børn hvor det ikke har været nok at nøjs med en forklaring og men man stature lidt mere control.


    når nu hele vores overlevelse som art er basret på at vore forplatnings metode indeholder en mutation faktor som netop er til for ikke at vi blot laver idnetiske kopiere, så burde det altså ikke være så svært at forstå er børn ikke er små cloner og er vidt forskellige for hinanden.


    smat den noget manglende forstælle for simple logik i at bare fordi axlon nu tager sig til denne kontrol middel ikke udelukket ar der har varet samtaler undervejs med børnene.



    Omvendt hvis der ikke har været samtale vil jeg vove den påstand at man nok lige skal huske pat at man som foraldre har valgt det ansvar at tage sig tid til at forklare sin børn hvordan verdene virker. og jeg har da også set børne som har varet et produkt at forladere de skulle vare forældre pga status end at de reelt set ville have et barn. hvorefter barnet har haft mere tid hos sine bedste foraledre end selve forældrene. samt manglende forståelse for at tage sig tid til at lave ordenligt mad for barnet ( M&M's til en mdinre barn der er sulten.. *suk*)


    Anyway. at drage forhastede konklussion omring axlon er måske lige aggrasivt nok. En debat havde vaeret fint men drop de forudindtage indstillinger om hvad der har væet foregået forud for denne tråd.



    Anyway. jeg haber Axlon fandt en løsning

  • Jeg tror grunden til at du støder på så meget modstand herinde, er at mange af os har været drenge skolebørn.
    Mange af folkende herinde har brugt enormt mange timer på computer i den tid de gik i skole.
    Mange har enten været den person eller haft den kammerat, der bare ikke måtte spille med for forældrende, i en eller anden grad.
    Det var utroligt trælst for personen, som følte sig hæmmet socialt, bare fordi personens sociale udfoldelser ikke var gode nok i forældrens øjne.
    Og det var irriterende for vennerne, og der er bare ingen grund til at hælde benzin på det bål, drenge er sgu nogle cunts i den alder.


    Jeg spillede personligt hvad de fleste forældre ville kalde "For meget" computer, men det gjorde også at jeg fandt ud af noget der virkelig interesserede mig, og skal til at skrive mit speciale i datalogi, sammen med min kammerat jeg spillede computer med i folkeskolen.


    Og jeg tror de fleste af os har den holdning at man generelt lærer enormt meget af at spille computer, måske er det ikke direkte brugbart i skolen, men teknikker, tankegange, problemløsnings færdigheder og meget mere bliver bare trænet, og det er lækre ting at have i rygsækken til senere.


    Din situation kan godt være helt anderledes, men jeg tror det her måske forklarer lidt folks holdning til dit spørgsmål.

  • Rigtig god point i #24


    men igen forskellige alder kan have forskellige malsaetning og man skal maaske passe paa af projekter sine egne issues som teenager over paa noget der maaske handler om 6-8 aarige elelr hvad ved jeg.


    Jeg brugte selv meget tid paa min computer men prioriterede det ikke over andre ting.
    Jeg tror maaske mange foraeldre forvekales prioritering issue med maengde af tid.


    jeg har dog ogsaa spillet en enorm mangde spill MMO som foraeldre. men de betoed dog ikke at jeg ikke prioritred dage til at tage mig af mit baern. igen prioritering ser jeg som det reelle problem, ikke noedvendigvis maengde