Opgradering af gammel pc

  • Dit problem er at du fokuserer FOR meget på specifikke programmer, i stedet for at kigge på den overordnede ydelse. Du kan altså ikke forvente at de fleste kun spiller en eller to titler - specielt ikke over tid. ^^


    Jeg er ikke fornærmet over noget - Jeg pointerer bare at du ikke behøver at hive spreadsheets og benchmarks frem og lave detaljerede tests for at lave en hurtig konklusion baseret på alderen og den brede, relative evne af hardwaren der er nævnt. Igen - Du tænker alt for snævert ift. til specifikke apps, i stedet for at kigge på helhedsbilledet.


    En 2500K kan meget - Men den er bagud i utroligt mange opgaver, specielt spil i disse tider. Og du har en generation af bundkort der ikke overclocker synderlig godt ift. til deres alder. For ikke at nævne at hvis RAM ikke er enige, så er du alligevel ude i en opgradering.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Uden at have skrevet i tråden. Nu da der bliver kastet med æbler og pære.


    Svend bent. Du kommer UTROLIG arrogant ind i tråden og at alle andre tager fejl og ikke ved noget.
    Jeg tror hvis du havde skrevet dit indlæg på en helt anden måde så vil du også se at folk ikke vil virke tosset.


    Jeg har ikke svaret her inde med føler mig enlig provokeret af dig.


    En anden ting er at man altid kan sige at alt skal skiftes ud. Men som man læser det vil op bare se om der noget han kunne købe som vil gøre computeren bedre. Og der vil Grafikkortet helt klart være nummer 1.
    Jeg kan ingen gang forstå hvorfor man skal bruge din metode. da man godt er klar over at cpu er ved at være gammel.
    Den kan self bruges hvis man har en "nyere" cpu hvor man gerne vil finde ud af om lagget er pga cpu eller andet.

  • Problemet er at CPU og GPU ikke er eneste faktoren nar vi tale om opgradering og flaskehalse. kun at kigge på disse to ting vil aldrig i sig selv kunne fortælle om hvad der skal opgraderes. Der skal kigges på det software og load der skal på.
    hvad der er en god opgradering for software A er ikke det samme som software B.
    og vi ha en metode som tager ca 5 minutter for OP at udfore med et konkret bevis på hvad der skal opgrader først.
    Det er jo set før at folk har opgrader og pludselig ikke få de resultat som de har forventer fordi de bare har valgt gætteri på forum uden et korrekt analyse af flaskehalse.
    Så jo nar en person spørger om råd, mener jeg bestemt det er en god ide at bruge en korrekt analyse så man sikre sig at OP ikke køber katten i sækken fordi man nu bruger usikre og indirekte målinger, når vi har en metode der er langt mere præcist og ikke tager ret lang tid


    Det kan da være så rigtigt, som det være vil i din udlægning.


    Vi kan vel blive enige om, at den allerstørste fremgang OP vil opleve på sit system, er vel at OC den CPU og investere i et nyt GFX. Så kan man diskutere hvilke andre flaskehalse der egentlig er i systemet.


    Igen det drejer sig om, og finde den bedste opgradering til OP, og ikke kigge efter små petitesser hvor noget andet "måske" får systemet til at hænge lidt efter. Det har ikke en skid og gøre med hvad der er galt i hele systemet, men om og lave den bedste investering, for at få et system, som kan det OP vil, og som OP er glad for.


    Så kan man springe op og falde ned på syntetiske tests og imaginære ligegyldige programmer, der viser dig, at man har en fejl i systemet, men IRL giver tæt på absolut ingenting, eller (forskellen er den samme, det er bare farven som har fået en anden lyd).
    Det er bare lidt mærkeligt, at du vil have OP skal opgradere mere(bruge flere penge) på noget, som ikke giver noget i spil.


    Jeg går ud fra, at OP bruger win 10, og ikke oldnordiske win7 længere, fordi der er forskellen endnu mindre på ældre maskiner, da de får den allerstørste fordel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.