billig måde at anskaffe sig windows 10 på ?

  • Køb en nøgle fra en sælger med rigtigt manger positive handler, køb forsikringen til en... tyver? Du sparer trods alt en 5-600kr ift. til en OEM licens købt i butik.


    Er de lovlige? Ja... teknisk set. Det er umuligt for dig som kunde at vide hvor nøglen kommer fra. Det hænder at OEM fabrikkerne sælger overskydende nøgler videre på denne måde.


    Om det er hælervarer skal vi nok have en dom på før der kan tages juridisk stilling til det, men de ER legitime da der er tale om rigtige nøgler. Og Windows aktivering kan ikke se forskel på det ene eller det andet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du kan også lade være med at betale noget som helst, bare hent den version af windows 10 du har behov for, installer det og brug det, eneste minus er at noget af det grafiske, dvs. skrivebordet kan du ikke ændre udseende af og alle de andre billeder windows kan bruge. Det kan altid aktiveres senere, og Microsoft har ikke meldt ud hvornår de stopper med dette.

  • Virkede fint for mig. Ingen problemer overhovedet, bortset fra jeg selv skulle skaffe Imagefilen/DVD'en.


    Men hvorfor gå over Å'en efter vand, SvendBent skriver han har nogen til salg, og han er en hjælpsom fyr!

  • Jeg skal samle en pc for nogle venner og skal så bruge en key.
    Virker det der kinguin , dvs , er de reelle , eller ..............???



    SMLDK

    Jeg har kun windows 7 (pro) licenser. men de alle dem som jeg har haft afproevet har fint bleve opgrader til windows 10.
    og jeg giver som altid 14 dage til at teste ud foer man betaler

  • Ja så har vi vist forladt gråzonen helt - Det ér muligt at bruge et værktøj fra Microsoft til at opgradere 7/8 licenser endnu, men det er licensmæssigt forbeholdt folk med handicaps.


    Man må réelt set ikke bruge værktøjet generelt længere, men mange gør det - Og man kan sikkert have en lang diskussion om hvorvidt Microsoft burde have kørt opgraderingsprogrammet uendeligt langt tid, hvis deres mål virkelig var at få alle maskiner over på 10.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • nu ved jeg godt jeg gaar ind i mit anale hjoerne igen. men i dette tilfaelder goer det faktisk en stoerre forskel


    Det er ikke korrekt at man skal vare handicappet. der er intet krav fra Microsoft side af paa dit fysiske eller mentale kunne.
    kravet er :
    If you use assistive technologies, you can upgrade to Windows 10 at no
    cost as Microsoft continues our efforts to improve the Windows 10
    experience for people who use these technologies.

    https://www.microsoft.com/en-u…sibility/windows10upgrade


    Du skal blot vaere bruger af assistive technologies at dette re daarligt oversaet til handicap funktioner i danske udgave betyder altsaa ikke man skal vare handicappet.
    Har man brugt f.eks forstoerrelse glasses i windows du godkendt til denne opgrude


    Saa kort fortalt: det er intet krav til dig som person. Kun paa at du har brugt noget I windows

  • Den bøjning af teksten er så allerede slået ned af både Microsoft og andre - Der hentydes til et reelt behov for specielle programmer der ikke var kompatible med Windows 10 da den gratis kampagne var i gang.


    Som sagt - Der er ingen der kommer efter dig, men det er ikke helt kosher. (Og fordi det bliver misbrugt så tungt kan det sagtens være at de snart lukker for det - hvis ikke det var fordi de er desperate for at folk kommer op på Windows 10)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |