Windows 10 eller 7?

  • Hej med jer


    Jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst. Windows 10 eller windows 7?


    Jeg skal mest bruge det til browser arbejde så det er mest bare via chrome. Ved ikke om dette kan have betydning?


    Ser frem til at høre fra jer.


    :clap: :dance:

  • Der er ingen grund til at være bange for Windows 10 længere uanset hvad de folieklædte nørder fortæller dig. Der har været en del snak om privatliv og informations indhentning, men du kan slå alt dette fra med et par hurtige klik eller et hav af gratis programmer der gør det for dig.


    Snakker vi rent ydelsesmæssigt kommer det meget an på din computer - Er den f.eks. født med Vista eller de tidlige dage af Windows 7, kan den være så gammel at Windows 10 kommer til at køre lidt langsomt. Snakker vi en nyere PC vil jeg klart foreslå dig at købe en billig OEM ("engangs") licens og bruge den til du smider maskinen ud.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg ville gå efter windows 10 udelukkende af den grund at det er bedre til at håndtere dine ram i computeren end windows 7.
    Jeg bruger Opera browser på mit arbejde med windows 7 64bit i en bærbar med 8 gb ram, når den har stået i en del dage uden genstart, så bliver den tung at arbejde på, skal genstartes og så kører den igen. Bruger samme setup hjemme, og her bruger den windows 10 64bit og her kører den i knap en måned uden problemer, kun når M$ sender opdateringer ud.