Civilization 6 godt / dårlig

  • Overvejer at købe det nye Sid Meier’s Civilization® VI da jeg trænger til noget nyt at hygge mig med.


    Vil I den forbindelse høre om der er nogle andre herinde som kan fortælle godt/dårligt om spillet?


    Næste spørgsmål kan det betale sig at købe pakken med DLC pakkerne eller er det spild af penge?
    når man som mig ikke har spillet Civilization siden Civilization 1 dengang jeg var barn.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Jeg ville personligt vente til den første expansion pakke er udkommet og grundspillet kan fås til en 40-50% off. Der er simpelthen ikke nok forbedringer ift. til Civ 5 (som kan fås MEGET billigt når der er et udsalg med alle tre expansion pakker)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for info.
    Jeg vil da lige kikke på CIV 5, og så om jeg ikke skal snuppe den til billige penge.


    Ved du hvori de største forskelle er imellem CIV 5 og 6 ?

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Der er ændret lidt af hvert i et forsøg på at forbedre gameplayet, f.eks. har Religion mere gameplay (på godt og ondt) da du kan vinde ved at omdanne hedninge i de andre lande, hvilket også betyder at AI er interesseret og ligefrem spammer alle med apostler og missionærer. Forvent at bruge en god portion af din tid på at bekæmpe andres religion.


    I stedet for at alt i din by bygges på et enkelt felt bygger du såkaldte distrikter, hvor man f.eks. bygger alle industribygninger i et industrikvarter, kirker osv.. på hellig grund og vidundre (wonders) få deres helt egen tile på kortet.


    Mange små ting med en stor påvirkning - Alt sammen godt i teorien. Men kigger man på prisen ift. til hvor meget man får kan Civ VI ikke helt konkurrere endnu. Der er ikke Workshop support (endnu) så mods er meget sparsomme og basale. Du får heller ikke 3! expansion packs af indhold og forbedringer med i købet. Civ VI er lovende, men det er der ikke helt endnu efter min mening - Så hvis du ikke absolut SKAL spille det, kan du sagtens vente til ihvertfald den første expansion er ude, og grundspillet på udsalg. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |