Assasins Creed Black Flag - FPS er heeeelt nede!?

• Hej,

jeg håber meget at nogen kan hjælpe :)

Jeg har købt en pc til datteren, fundet ud af Steam og Ubisoft og købt Assasins Creed Black Flag og - endeligt - fået det installeret færdigt.

Men! FPS-tælleren (som jeg måtte google) er nede på 6-8 og det hele kører jo så RET sløvt og kan ikke sammenlignes med traileren for spillet...
    Så, er der nogen der kan fortælle hvad jeg kan gøre?

Jeg har kigget på deres spec-krav og dér skulle følgende pc'en her være rigeligt/anbefalet:
    https://support.ubi.com/da-DK/…Black-Flag?fallback=en_GB

hvilket jo lige præcis passer med det installerede Radeon R5 310 grafikkort der sidder i maskinen.
    Maskinen er en Asus fra i år, med en AMD A10-7800 Radeon R7, 12 Compute Cores 4C +8G 3,5GHz

Så, jeg er fuldstændigt noob og synes ikke jeg kan google mig til noget svar, så jeg er taknemmelig for hvert et lille hint I eventuelt kan smide i min retning :)

Dbh
    Doktoren

• Ja spillet burde køre okay, men som der bliver nævnt sæt indstillingerne ned i spillet.

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

.-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

• Mange tak for hjælpen, jeg kan godt se at kortet så ikke er heeelt det som der kræves.
    Det var sgu en skam, nu har jeg fået det op på 50fps hvilket egentligt virker ok flydende, men det er jo så kun med alle grafikvalg slået fra og aller-laveste opløsning (som I foreslog) og så det ligner jo faktisk noget fra min gamle Amiga 500.

Nå'.
    Jeg ved ikke om jeg skulle oprette en ny tråd, men når nu I har været hjælpsomme allerede, ved I så om det giver mening at få én til at sætte fx det nævnte GTX 750 ind i pc'en i stedet? Eller skal jeg opgive at få den til at virke til den slags spil og så må hun nøjes med Sims og alt det der ligner?

Igen - mange tak for inputs, glædelig jul og nu også et godt nytår!

Dbh
    Doktoren

• Hel

Helt sikkert find et brugt kort :) 750/750ti koster 700-1000 og er for at sige det ligeud ved at være forældet og kan findes til en brugt pris på omkring 300.
    Det her er et meget bedre kort til billigere penge.
    http://www.dba.dk/gtx770-lightning-nvidia/id-1030215034/

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

.-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

• Ideen med et brugt kort er rigtig god - men husk lige at holde øje med hvor meget din strømforsyning kan spytte ud af watt, og om den har de stik kortet forventer, eller om du skal kigge på Molex > 6/8 pin adaptors. :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |