Bevar el. udslæt Christiania?

Oprindeligt indlæg af købkøb
    Synes det skal beholdes... Det er en del af danmark...

Det er verdens mest kendte turist attraktion...

Og nu hvor de har prøvet at lukke pusher street ser man at pusherne sælger overalt på volden o christianshavns torv... Så de er bare rykket rundt...

:] Øøøh - det er da et kendt sted, men verdens mest kendte turistattraktion lyder lidt overvurderet i mine ører ;)

Har du dokumentation for de udtalelser? ;)

• Det betyder ikke så meget for mig... Hvis bar mennerskerne der bor der for noget ordenligt at bo i..

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

• Jeg bliver nok upopulær men hva fa'en.... Jeg tror alle de (pt 50% af vote) som har stemt på "udslæt" enten kommer fra Jylland eller fra den "øvre" del af befolkningen som aldrig har været under økonomisk pres!

Det kan godt være der sker ulovligheder i form af hashhandel og lign. men derfra og så til at jævne stedet med jorden og bygge flotte nye højhuse til dem der har stemt derpå...... NEJ FANME NEJ.

Inden jeg flyttede til kbh boede jeg på fyn, med den holdning at "på Christiania ryges der bare en masse fed, og alle der bor der betaler intet skat eller andet i den dur. Riv lortet ned, inden vores børn bliver misbrugere (har dog ingen børn- men I forstår)"

Jeg bor idag på prinsessegade (for Jyder og andre- den gade Christiania ligger på) og kan kigge lige ned i "haven", jeg vil faktisk blive ked af og skulle undvære udsigten. Udsigten til andre danskere.... beviser på at vi er mere tolerante end andre folkefærd der skyder naboen fordi han ikke tro på det samme som en selv! Beviset på at i en travl storby/ hovedstad hvor man ikke kan holde for gult, i et lyskryds uden at blive dyttet af, der har vi faktisk et område, midt i det hele, hvor man kan være sigselv og slappe af.

Tourister kommer og går med følelsen af at vi danskere er meget flinke og tolerante. Faktisk er det danmarks mest besøgte rejsemål udover Tioli.

Så tænk lige en gang til før I smider bomben ;)

• [Blocked Image: http://www.arch.mcgill.ca/prof/sijpkes/philo2003/diagram/bomb-atom.gif]

Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Det har jeg.

Sådan en gang pothoveder og skattesnydere skal sgu straffes.

Riv lortet ned, udslet det hele og lav ordentlige boliger til almindelige mennesker, så vi kan få et civiliseret miljø.

Kunne ikke være mere enig

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

Oprindeligt indlæg af EdgarBaba
    Zigiro >> Nej, det går bestemt ikke ud over min skolegang. Går i 1.g og har været væk fra gymnasiet i 3 måneder pga. andre omstændigheder, jeg ikke vil komme ind på, men jeg ser ud til at få et snit på 9+ i de fag, vi afslutter. Så nej, jeg klarer mig og agter ikke at spilde det talent, jeg af Gud, er blevet givet.

:D :D :D

Har heller ik' taget skade - skade :D :crazyeyes:
    Mener heller ikke det er gået ud over min skolegang ;) Min mor ville sikkert mene noget andet, hvis hun viste at jeg havde røget fniseurt, den gang jeg gik i skole. ;)
    Jeg har da taget Realeksamen, HF, Idrætsleder uddannelse, forskellige træneruddannelser, pædagogstudiet og en masse andre kurser - samtidig med at jeg har hygget mig - med lidt af det "sjove".
    Har senere også brugt det som smertedæmpende, mod min kronisk dårlige ryg. Det fik musklerne til at slappe af og på den måde færre smerter. Det gi'r heller ikke de samme dårlige bivirkninger, som diverse smertestillende piller gør. Bruger det en gang i mellem når jeg skal til koncert - i stedet for sprut. Det bliver jeg nemlig så bøvet af. ;)

Oprindeligt indlæg af Mougue

Det er det jeg siger......... JYDER

Hvis du tror at det umiddelbart kun er Jyder der ønsker Christiania nedlag eller ombygget eller whatever, så er det noget du tager gruelig galt af. Du er forhåbentlig ikke under den tro at alle Københavnere er så ivrige efter at holde Christiania åbent.

Well jeg har sagt min holdning mht Christiania situationen, og forlader derfor denne debat med ro i sindet ;)

• Christiania har for efter min mening 2 muligheder...

1. Stop Hash handlen og alt er glemt og i kan blive som i er og intet bliver revet ned eller ødelagt...

2. Fortsæt med hash handlen og bliv udslettet totalt...

Så simpelt er det :)

Fed7haS

• ja. tourist indtægterne går nok også op med det vi betaler til staden, og så lidt til.........
    synes det viser en kvalitet hos folk at man kan være så tollerant.....
    selvom det bliver hevet ned falder huslejen nok ikke for os andre :] (ved ikke lige hvem der sagde det)

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

• Tja, spørgsmålet er vel hvorfor vi overhovedet skal betale ejednomsskat, jeg mener vi har jo købt eks. huset, hvorfor skal jeg så betale for det, det er jo lidt som at betale husleje, hvilket man jo ikke skal når man har købt og betalt det...

Om der er en fristad eller ej, er jeg såmen ligeglad med, at de ikke betaler ejendomsskat, svare jo lidt til at dem der tjener mest også får de største skattefordele, nu her til Juni...

Janteloven styre stadigvæk åbentbart...

:)

Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

• Helt enig. Det er en så lille del af Danmark, at de få der ikke betaler skat ikke bekymre mig en skid. Jeg vil sq hellere have at alle de store firmaer i DK holder op med at snyde i skat, det er jo der der er penge at hente. Men det er åbenbart ok at de bruger et "skattely". :rolleyes: Underligt land vi bor i IMO.

Oprindeligt indlæg af bentzin

Har heller ik' taget skade - skade :D :crazyeyes:
    Mener heller ikke det er gået ud over min skolegang ;) Min mor ville sikkert mene noget andet, hvis hun viste at jeg havde røget fniseurt, den gang jeg gik i skole. ;)
    Jeg har da taget Realeksamen, HF, Idrætsleder uddannelse, forskellige træneruddannelser, pædagogstudiet og en masse andre kurser - samtidig med at jeg har hygget mig - med lidt af det "sjove".
    Har senere også brugt det som smertedæmpende, mod min kronisk dårlige ryg. Det fik musklerne til at slappe af og på den måde færre smerter. Det gi'r heller ikke de samme dårlige bivirkninger, som diverse smertestillende piller gør. Bruger det en gang i mellem når jeg skal til koncert - i stedet for sprut. Det bliver jeg nemlig så bøvet af. ;)

Jaa sådan et forhold er der jo heldigvis også en del der har det mht. hash, nemlig at de kan styre det, det er det de fleste unge ikke kan, og på den måde dropper de ud af skoler og gymnasier, allerede som 15-16-17 -årige, og det synes jeg burde stoppes, for enhver pris (stort set)
    Det er også disse unge personer som udgør en stor del af kriminaliteten i DK...
    Løsningen vil i første omgang at få forældre til at være MEGET mere opmærksomme på sine børn, mht. omgangskreds, miljø, beskæftigelser, dagligdag, osv. - Og så det at få lyttet og snakket med sine børn, få forståelse for- og indblik i deres børns liv - Det er hvad der generelt mangler hos dem det går galt for

Problemet er faktisk en del større end de fleste mennesker over 30-35 år tror!

Jaa sådan et forhold er der jo heldigvis også en del der har det mht. hash, nemlig at de kan styre det, det er det de fleste unge ikke kan, og på den måde dropper de ud af skoler og gymnasier, allerede som 15-16-17 -årige, og det synes jeg burde stoppes, for enhver pris (stort set)
    Det er også disse unge personer som udgør en stor del af kriminaliteten i DK...
    Løsningen vil i første omgang at få forældre til at være MEGET mere opmærksomme på sine børn, mht. omgangskreds, miljø, beskæftigelser, dagligdag, osv. - Og så det at få lyttet og snakket med sine børn, få forståelse for- og indblik i deres børns liv - Det er hvad der generelt mangler hos dem det går galt for

Problemet er faktisk en del større end de fleste mennesker over 30-35 år tror!

Gudfader i skuret - Gør du dig meget umage for at lyde total bedrevidende og gammel klog. Hvordan ind i helvede kan du som NITTEN årig "knægt" sidde og udtale dig om hvad forældre skal gøre - og hvad 30-35 årige tror. Vil tillade mig den påstand at det har du ikke en - biiiiiiiiiiiip - forstand på. En anden ting er når du sidder og spiller alfaderlig over for andre brugere (EdgarBaba f.eks.) - bare fordi de er 1-2 år yngre end dig.

Jeg er en af de få her der har en teenager på 15 år - og jeg ved sgu nøjagtig hvad jeg skal være opmærksom på - og hvis det endelig var - så var hashen sgu det mindst "farlige" min datter kan komme ud for i dagens DK - Ikke at jeg ville acceptere et evt. forbrug af det - men E og cola ville jeg nok være en del mere bekymret over. Det er sgu langt fra alle hash brugere der dropper ud af skolen eller bliver kriminelle

• Det ik' en gang "løvn" - Den knægt er s.. udstyret med mange "talenter" ;) :crazyeyes: Han lyder som en af mine ældre kollegaer. Som har prøvet snart det hele + lidt til og lige ved, hvor skoen trykker og hvordan man binder snørebåndet - med en triple-knude. :rolleyes:

• Jeg stemte udjævn.
    Jeg har ikke noget imod folk der ryger hash, men jeg syntes ikke det kan være rigtigt at der er nogen som ikke vil være med til at bidrage til vores velfærdssamfund. Ikke sagt at alle derinde snyder men det er alment kendt at de fleste ikke betaler de skatter de skal og heller ikke følger dansk lovgivning.
    Jo jeg kører også for stærkt af og til, men jeg må dælme også betale for det!!!!!
    Jeg siger ikke at der skal være noget andet byggeri da området i sig selv er pænt, jeg kan bare ikke acceptere den ligegyldighed der florerer overfor det danske samfunds regler.
    Pyha det gjorde godt :D

cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

Rettet en gang, sidst af Johnny ().

Oprindeligt indlæg af Mougue

Det er det jeg siger......... JYDER

Tag dig dog sammen. Hvorfor tror du netop det er jyder, der ønsker at jævne Christiania med jorden?

Barnerøv...

Oprindeligt indlæg af Torque

Tag dig dog sammen. Hvorfor tror du netop det er jyder, der ønsker at jævne Christiania med jorden?

Barnerøv...

Jeg synes også det er en mærkelig påstand at komme med. At man bor i Jylland er vel ikke ensbetydende med, at man er modstander af Christiania. :]
    Jeg stemte "ligeglad" og det er præcis hvad jeg er.
    Jeg synes at Christiania er en lille snotklat på landkortet, som overhovedet ikke interesserer mig det mindste.