Gamer pc fra stratek.dk

  • Hej :) PC'en er som sådan fin nok. Der er dog sparet på nogle punkter. Her tænker jeg især på PSU'en, som er i den absolut billigste ende, og det er jo trods alt den der skal levere den rette mængde strøm. Ved ikke, om du sidder på et stramt budget? Hvis ikke havde jeg foretaget følgende opgraderinger, når nu du skriver den skal holde 3-4 år:


    - CORSAIR RM650X 650W Enthusiast Serie 80+ gold modular [+394,-]


    - CORSAIR Vegence 16GB 2666MHz DDR4 [+535,-]


    - 2000GB TOSHIBA 7200RPM 64MB [+550,-]


    - MSI GeForce GTX 1070, 8GB GAMING X [+255,-]


    - INTEL Core i5-6600K 3,5GHz [+360,-]


    - ASUS Z170-P [+401,-]


    - Spørge om de ikke kan komme en Cooler Master Evo i. TX3 er ikke videre effektiv til overclock.


    Det er selvfølgelig mange ændringer. Men med disse opgraderinger har du en rigtig habil gamer-PC, der burde kunne holde de næste 3-4 år. Det "svage" punkt er altid ens grafikkort, da udviklingen altid går stærkt. CPU'en, hvis du vælger at opgradere den til en 6600k holder længere tid, da den, ja, kan overclockes. :)


    Men hvis du smider et budget herinde, kan jeg kigge efter en anden PC. Kunne jo være at de havde en fin maskine ovre hos http://www.topdata.dk Mm-Vision.dk er brændt, så der går lidt tid inden de er oppe og køre igen.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Nu har jeg været rundt og kigge efter en habil gamer til dit budget. Det er muligt, at finde en god maskine, med fine specs. "Problemet" er dog at man kommer til at betale nogle heftige overpriser for opgraderinger. Her tænker jeg på RAM, OC-venlig CPU mv. Derfor tænkte jeg på om du har overvejet at samle din egen maskine? På den måde kan man helt selv vælge, hvad der kommes i af komponenter.


    Men da budgettet ikke er højere end det er, så skal du besluttte dig for at gå en af to veje. Enten kan der blive råd til et meget kraftigt grafikkort (Gtx 1070) og så en ikke så kraftig CPU der ikke kan overclockes. I øvrigt er Gtx 1070 overkill, hvis du har en 1080p skærm @ 60 Hz, men det vil sikkert nok kunne trække nyere spil i 2-3 år, måske hvis du skruer lidt ned for detaljegraden lidt ude i fremtiden. :)


    Den anden vej du kan vælge er at få et lidt svagere grafikkort, men så til gengæld en OC venlig CPU, der uden problemer vil kunne holde i 2-3-4 år, men så er der ikke råd til et Gtx 1070.


    Men tag et kig på denne indkøbsliste, hvor "det hele er som det skal være" :) https://www.komplett.dk/wishli…6c-4134-aa19-16f79b2b2e86 Her lander vi på lige under 10k (du kan sikkert spare 500-600 kr. ved at finde de bedste priser her: http://www.edbpriser.dk ). I mit forslag kan der sagtens spares nogle dadler ved at vælge en billigere PSU og billigere kabinet. Hvis du forsat det er for dyrt kan du udskifte grafikkortet med et AMD Rx 480 8 GB eller Nvidia Gtx 1060 6 GB. På den måde får du en billigere maskine, men her kan du være sikker på at måtte udskifte grafikkortet efter ca. år.


    Hvis du bare vil have et Gtx 1070 i maskinen, så kan du spare en del dadler ved fx at vælge en billigere CPU som i5 6500. Så er det heller ikke nødvendigt med et Z170 bundkort, som er dyrere. Du kan fint et Micro ATX bundkort, de ligger på ca. 400 kr.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hej
    Tak for dit svar og grundige research :9xo
    Jeg tror ikke jeg har mod på at bygge selv. Det kan være det går helt galt. Det mest sikre for mig vil være at køre en færdigsamlet med nogle tilpasninger.
    Indkøbslisten ser rigtig god ud, men også lidt dyr. Hvordan man enten vender og drejer det skal der indgås nogle kompromisser når budgettet ikke er højere.

  • Så ville jeg finde en maskine med en OC-venlig i5 6600k og så et OK grafikkort - enten et AMD Rx 480 ell. Nvidia Gtx 1060 6 GB. Et bud kunne være denne:
    http://topdata.dk/product-config.asp?id=10847


    Og så vælge en CPU, i5 6600k og en god CPU køler, CM Evo 212x og 8 GB RAM mere. På den måde kan du OC den, så den holder længere. Du kan så overveje om et par år om du vil komme et bedre grafikkort i.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD