Steam - Byttekort, boosterpakke. Hvad er det?

  • Hej alle.
    Nu er jeg begyndt at bruge Steam fordi jeg keder mig, men jeg er stødt på byttekort og boosterpakker, men hvad filan er det?
    Jeg kan se at byttekortene fra bl.a summer-sales kan laves om til ædelstene, men hvad gør de?
    Jeg har forsøgt at kigge rundt på Steam og Google, men det synes jeg at jeg er blevet mere forvirret af. :S


    Er der nogle som kan forklare mig hvad byttekort, ædelstene og boosterpakker skal gøre godt for og hvad de gør? :)


    - GOD SOMMER!

  • Byttekort bruges til at lave et badges, som gir dig steam level, baggrund og emotes.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Den pessimistiske Steam bruger vil kalde det Valve's nyeste forsøg på at hive penge ud af deres kunder. Hvis en udvikler vælger at have et "badge" til deres spil, så får du et par tilfældige kort imens du spiller det til en vis grænse.


    Når du så ikke får flere "gratis" er der en astronomisk lille chance for at du får en booster - Jeg får måske EN om året. Igen tilfældige kort. Nu bliver du jo så nødt til at bytte med dine venner - men selv der er der ikke nok kort til at I alle kan få et badge for hvert spil. Så du hopper en tur på Steam markedet, hvor Valve tager en portion af de rigtige penge du bruger på at købe de kort du mangler fra andre.


    Men hvorfor køber du alle disse kort - hvad er meningen?


    Du får ikoner til chat, baggrunde til din Steam profile som andre besøger - og låser op for funktioner såsom en større venneliste (not even kidding) - alt sammen i tilfældige rafflelod agtige pakker. :(


    Jeg solgte alt mit lort sidste år og fik 15€ for det hele i Steam wallet penge.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ah ja okay. Jeg har intet betalt for disse kort.
    Fx så har jeg fået kølet en stak kort i nakken af Steam, fordi jeg har gennemgået opdagelseskøen, spillet AoE II, Cities: Skyline og senest Tropico 4.
    Jeg synes det virker ret åndssvagt. Så jeg skal vel bare sælge mine kort, når nu jeg alligevel ikke har tænkt mig at bruge dem til noget?
    Og hvordan sælger jeg dem?

  • Når du så ikke får flere "gratis" er der en astronomisk lille chance for at du får en booster

    chancen vokser ved hver 10. level... men selv om jeg er level 23 har jeg kun fået 3 boosters i hele den tid systemet har eksisteret...


    ... de 2 af dem indeholdte "folie" kort, og de kan som regel indbringe en 5€... det sidste jeg fik tjente jeg 7.50 € på :9xo
    Foliekort kan også (meget sjældent) optjenes via card drops, det skete for mig med spillet RymdResa ^^



    Aprpros ædelstene får man af at "smadre" eksisterende kort, profilwallpapers og smileys (som man får af badges, som man igen skal bruge kort til)... man kan så bruge et utal af disse på at lav flere boosters.


    hijacked: Du kan sælge dem igennem steam ved at gå ind på <Dit steam navn> > Inventory /Inventar. Der kan du se hvert enkelt kort, og der kommer et link der giver dig mulighed for at sælge dit valgte kort.
    Almindelige kort går for ca 7-10 cent stykket, "Folie" kort går for ca. 5€ og opefter.


    Det tager som regel en dag eller to for et kort at blive solgt :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Husk at Valve tager en procentdel når du sætter en pris. Og selvfølgelig at hvert eneste salg kræver at du godkender det via telefon app eller lign. :huh:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |