Opgradering af spec's for bedre performance i CS GO

  • Hej - Jeg søger lidt hjælp da jeg ønsker at forbedre min computer til CS GO. Jeg er udmærket klar over diverse teorier omkring FPS etc. Men det er ikke relevant. Jeg ønsker at forbedre dens overall performance samt få den til at være mere smooth. Jeg kører pt. mellem 200-280 FPS men ville gerne op omkring de 350+. Jeg har en 144 Hz skærm, så den skal ikke skiftes. Jeg glæder mig til at hører hvad i mener kunne være interessant at få skiftet/opgraderet.


    Mine spec's er som følgende:


    - CPU: I5-6400, 4 x 3.20 GHz (3.60 Ghz Turbo)


    - GPU: MSI GTX 960 2GD5


    - RAM: G. Skill ripjaws 2x4 GB - 1600 MHz


    - Bundkort: ASUS H110M-K D3


    - Strømforsyning: FSP 500W 60HHN 80+ Bronze


    På forhånd tak!

  • Som du selv skriver, så kender du til diverse teorier vedrørende FPS, og derfor kender du vel også til at du ikke får et mere flydende spil så snart du er over 144fps, da din skærm ikke kan opdatere hurtigere end 144 gange pr. sekund (144hz).


    Med det sagt, så er der en del folk der snakker om FPS drops i smokes og det er det man gerne vil undgå.
    Om du kører 200fps eller 350fps, det vil du ikke kunne se forskel på.
    Hvis jeg skulle opgradere noget på den computer, så ville det være grafikkortet, men her ville jeg vente til du kan købe det nye GTX 1070, da dens ydelse kontra pris simpelthen bare er for sindsygt.
    Desuden ville jeg evt. kigge mig omkring efter et andet bundkort og ram, så du kommer op og køre med DDR4 ram. Selvom det højest sandsynligt ikke giver dig noget boost i ydelsen, så kan det være en god opgradering.
    Hvis du ikke vil smide alt for mange penge efter den maskine, så ville jeg opgradere til 16gb RAM, da det ikke koster alverden. Og hvis du er typen der lige som mig har mange faner åbne i Chrome, og desuden har mange programmer kørende i baggrunden, så vil du nok kunne nyde lidt godt af det.


    Om alt dette vil give dig noget ydelsesboost i CS:GO tvivler jeg stærkt på, og med mindre du oplever FPS drops i smokes med dit nuværende setup, så vil du ikke kunne se/mærke forskel alligevel. Det ville dog give dig et ydelsesboost i nyere titler, som er mere grafikkort afhængige.

  • Nu nævner du ikke noget med hvilken opløsning du spiller i og der til indstillinger. 144 hz kommer også i 1440p i dag f.eks.



    Men spiller du i full HD (eller lavere) og indstillinger på low/midt - som de fleste så er det CPU der "halter".


    CS:GO er mest cpu tung, ofte den der holder fps tilbage, med mindre man har et gammelt gfx eller spiller i de højere opløsninger med alt slået til (1440p +).


    Jeg mister 60-80 fps ved at downclocke min CPU fra 4,4 ghz til dens standard clock (i7 4770K), kører med et 970 i en lav opløsning (1280x960).


    Så hvis du vil have 350 fps - så skift til I5 - K model og OC den af helvede til. Ikke så meget andet at gøre (Med mindre du gamer i højere opløsning som beskrevet ovenstående)

    4770K, 16 gb ram, 3 X 256 gb SSD, Antec 650W, Geforce 1070ti.

    Rettet en gang, sidst af VojenZ ().

  • Tak for svar begge to, meget interessant og giver bestemt noget til eftertanke.


    I forhold til mit setup så spiller jeg pt. med 1920x1080 med alt på High. Hvilket jeg gerne vil fortsætte med, da det virker bedst for mig :)


    Den primære årsag til jeg gerne vil have noget mere FPS er at når jeg ser folk streame etc. virker deres markant mere smooth, og kan se de har væsentlig flere FPS etc. end jeg. - Som du nævner mistænker jeg lidt min i5 eller en "dårligere" grafik kort end de ofte har, men kunne være i kendte til nogle alternative løsninger end at gå all ind og både skifte CPU & GPU ud.

  • Sæt det meste til medium så skal du nok få 350FPS, men som der bliver nævnt, der burde være marginal forskel på om du købte nyt grafikkort/ny CPU. Processoren er vel gud også stærk nok. Jeg mener godt du kan overclocke den CPU, ikke så meget som en K model men det burde kunne klare lidt. Og det ville da hjælpe. Hvad med grafikkortet, er det overclocket? Hvis du overclocker begge så burde du altså være tæt på at ramme de 350 FPS.


    http://overclocking.guide/over…e-cpus-performance-tests/

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hvad du skal gøre er ret simpelt.


    Sæt de grafiske indstillinger og opløsning ned - forholdsvis markant. Ændrer dine FPS sig ikke så er det CPU der begrænser dig fra at nå 350FPS og ændrer FPS sig til tættere på de 350 FPS så er det mest GFX der hæmmer. Relativt simpelt.


    Jeg gætter på det er cpu.