computer slukker ved startup

  • Hej Tweak,


    Når jeg trykker på start knappen og min computer starter, så kan jeg høre den starter.
    Efter 2-3 sekunder dør den, ligesom om det mister alt strøm i 5-6 sekunder også starter den igen.
    Har ingen ide om hvad det skulle være?


    Håber der er en som har en ide om hvad det kunne være :)?

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Det kan være flere/mange ting, som er skyld i det.


    Bliver den ved med at køre i ring, altså genstarte eller virker maskinen efter den har genstartet første gang ?.


    Har du Ocet din cpu ?, så prøv og køre ved standard settings og se om det sker igen.


    Prøv og pille batteriet ud af dit bundkort, efter du har taget strømmen helt fra maskinen, altså taget strømmen fra væggen, vent 10-15 sekunder, sæt batteriet i igen, og se om det har løst dit problem.


    Kan osse være din PSU, som er ved at være slidt alt efter hvor gammel den er.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Nu er det sådan at min kæreste og jeg plejer at slukke for alt strøm når vi går i seng eller ikke er hjemme.
    Vi havde så i dag ikke slukket bare for at teste om det ville virke. Da vi så kommer hjem og skal se noget slukker den ikke? Og har ingen anelse om hvorfor?
    For vi plejede også at gøre det, det sted vi boede før?


    Har ikke OC'et min cpu eller noget.
    Havde også overvejet jeres forslag om at reset bios, men hader bare når man skal det så ville se om i havde en løsning :)
    Min PSU er nok lidt over 3 år nu.

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate