Komponent-opgradering af workstation for bedre performance

  • Hey alle! Jeg er ved at finde ud af hvordan jeg kan opgradere den workstation jeg byggede sidste år.
    Jeg vil generelt have den til at performe bedre, især når jeg arbejder med video i Premiere og After Effects. Den kan have en tendens til at blive lidt langsom når jeg sidder og arbejder på en timeline i After Effects.
    Jeg gamer sjældent på den (hvis det har nogen betydning).


    De nuværende hovedkomponenter er:


    ASUS Z97-PRO Wifi
    Core i7 I7-4790K
    Samsung 850 PRO MZ-7KE256BW 256 GB SSD
    WD Black 3TB HDD
    Crucial Ballistix Tactical 4 x 8 GB
    Gigabyte GTX 970 G1
    eVGA SuperNOVA 750W G2


    Jeg overvejer at opgradere grafikkortet (evt til et GTX 980), men er usikker på om det vil gøre en mærkbar forskel?


    Ekstra info:
    Jeg arbejder pt på et 2x24" dual screen setup, men opgraderer på et tidspunkt til et 27-30"+24" dual screen setup. Så computeren skal altså drive flere pixels.



    Enhver hjælp er værdsat, tak!

  • Kan du give eksempler på, hvad du arbejder med i Premiere og After Effects? Hvad er dit budget?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Altså jeg regner da ikke med at skulle over 5k.. men altså +/- lidt er ok :) I tilfælde at nyt grafikkort, regner jeg også med at kunne få lidt for mit gamle.



    Et eksempel kunne være en komposition blandt andet bestående af Element 3D elementer og diverse effekter lagt oveni. Så kan den godt blive lidt sløv når man previewer på tidslinjen. Det er nok meget normalt at en computer bliver sløv ved den type arbejde, men vil nu alligevel se om ikke jeg kan få den lidt op i ydelse.


    Og så er det ellers bare generelt arbejde med video og motiongraphics jeg laver.

  • prøv at have en task manager åben med performance tabben så du kan se hvad det er der peaker når den bliver langsom.
    har det selv med premier at den bliver meget sløv når jeg skal lave timelapse så peaker cpu brug helt åndsvagt :-)

  • Det eneste jeg lige kan se, er at du skall opgradere dit GFX till en professionel model, som er lavet til netop dit brug. Både drivere og opbygning er anderledes end gamerkort, det burde kommer dig til hjælp.
    Bare tænk ved at sidste års "topkort" er ganske fine og virker efter hensigten, da prisen på årets topmodel bare koster kassen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for jeres input :)


    Det eneste jeg lige kan se, er at du skall opgradere dit GFX till en professionel model, som er lavet til netop dit brug. Både drivere og opbygning er anderledes end gamerkort, det burde kommer dig til hjælp.
    Bare tænk ved at sidste års "topkort" er ganske fine og virker efter hensigten, da prisen på årets topmodel bare koster kassen.


    Mvh
    Sam


    Hvad skal jeg kigge efter? Er vi ude i noget Nvidia Quadro, eller hvad tænker du på?