Indlæg af Big_Benni

    Tjo, muligvis overkill, men så er fordelen jo at blæserne ikke behøver at kører på maks, så larmer de ikke så meget ;)


    Lige præcis, og så håber jeg også på at det samtidig forlænger levetiden på blæserne :)


    Hvilket materiale kan bruges til at filtrere intake-luften? Kan ikke finde fan-filters i størrelse 230mm. Jeg fandt noget insekt-hegn/net, men synes ikke det var fint nok. Nogle idéer?

    Skabet er 90cm bredt og 50cm dybt. I skabet er der to hylder som ikke deler luftstrøm. Jeg har valgt at købe fire 230mm blæsere så der bliver et intake og et exhaust til hver hylde. Det er muligvis overkill, men jeg regner med at sætte blæserne til at køre på 50% :)

    Hej, jeg har et lukket skab som bliver utrolig varmt indvendigt. Der kører to computere og en forstærker + netradio. Min første tanke var at lave huller i skabet og behandle det som et kabinet, så der er et par fans som blæser luft ind og ud. Men hvordan monterer man case-fans som skal køre uafhængigt af en computer, og som ikke er koblet til et bundkort?
    Er det ikke muligt at købe et apparat som man kan trække strøm fra en alm. stikdåse og så derefter koble en masse 3-/4-pin-header-fans til?


    Kom endelig med andre løsninger og forslag :)

    Nogle gange må man gerne tænke selv, selvfølgelig kommer det da ikke ned i ~2000 indenfor 6 måneder...



    Jeg gav lige knap 3000kr for mit GTX 970 for ca. 1 år siden, et 1070 koster omkring 4000kr, dvs en prisforskel på 1000kr. Mit spørgsmål var så om man kunne forvente det kom tættere på de 3000kr inden for den nærmeste fremtid (nej ikke et par dage, men om 6 måneders tid fx). Det synes jeg bestemt ikke ville virke urealistisk nu da 1070 overtager 970s plads.
    Et prisfald på 500kr om 6 måneder ville da ikke være helt dårligt (og slet ikke urealistisk??).
    Synes nu godt jeg plejer at kunne tænke tænke selv, ville nu bare høre om i kloge hoveder havde nogen idé om hvorvidt et prisfald kunne forventes, og om det så kunne betale mig at vente og "nøjes" med mit GTX 970 indtil da.

    Ja det er nemlig det jeg er bange for, fejl i pumpen, men mest lækager. Har hørt lidt forskellige historier, og de fleste siger at deres AIO-løsninger fungerer upåklageligt og har gjort det i flere år. Men der er stadig en procentdel som har dårlige oplevelser.


    Jeg er også selv mere til luftkøling, den eneste grund til at jeg overvejer AIO er at jeg har ladet mig fortælle at i og med temperaturen holdes lavere, forlænges levetiden på CPU'en. Og samtidig har jeg læst at 6800k kan kan have tendens til høje temperaturer ved OC (jeg OC'er dog kun meget lidt, ikke noget ekstremt).


    Er der meget stor på temperaturer hvis vi sammenligner AIO og luftkøling?

    Fedt, det var lige hvad jeg manglede at høre - tak for svaret. Giver det lige et par dages research inden jeg beslutter mig 100%, men er næsten sikker på at jeg vælger x99-løsningen. Jeg regner med at give den en "mild" auto overclock, ikke noget vildt. Jeg er dog usikker på om jeg skal vælge Noctuas topmodel inden for CPU-køling eller om jeg skal vælge en AIO vandkølings-løsning. Jeg må indrømme at jeg er skidebange for vandkøling og lækager! :S


    Hvilke erfaringer har I med AIO vandkøling? (overvejer specifikt Corsairs H115i).

    Hej jeg står og skal vælge mellem disse to processorer til min workstation hvor der primært arbejdes med Adobe-pakken og videoredigering:


    6700k (Skylake - z170)
    eller
    6800k (Broadwell-e - x99)


    Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Hvis jeg vælger den seks-kernede (6800k) vil det samlet koste mig 1800kr mere.


    Ifølge denne test performer de næsten ens, men hvis man spørger folk, så svarer de fleste at "jo flere kerner jo bedre" i forhold til videoredigering. Men jeg er bare i tvivl om performance-forskellen er stor nok til at retfærdiggøre de 1800kr ekstra? Testen viser endda at 6700'eren i nogle af tilfældene er bedst.
    Tror næsten man skal op i en otte-kernet for at se en mærkværdig forskel, men det er der ikke penge til...


    Hvad siger i? På forhånd tak.

    Tak for jeres input :)


    Det eneste jeg lige kan se, er at du skall opgradere dit GFX till en professionel model, som er lavet til netop dit brug. Både drivere og opbygning er anderledes end gamerkort, det burde kommer dig til hjælp.
    Bare tænk ved at sidste års "topkort" er ganske fine og virker efter hensigten, da prisen på årets topmodel bare koster kassen.


    Mvh
    Sam


    Hvad skal jeg kigge efter? Er vi ude i noget Nvidia Quadro, eller hvad tænker du på?

    Altså jeg regner da ikke med at skulle over 5k.. men altså +/- lidt er ok :) I tilfælde at nyt grafikkort, regner jeg også med at kunne få lidt for mit gamle.



    Et eksempel kunne være en komposition blandt andet bestående af Element 3D elementer og diverse effekter lagt oveni. Så kan den godt blive lidt sløv når man previewer på tidslinjen. Det er nok meget normalt at en computer bliver sløv ved den type arbejde, men vil nu alligevel se om ikke jeg kan få den lidt op i ydelse.


    Og så er det ellers bare generelt arbejde med video og motiongraphics jeg laver.

    Hey alle! Jeg er ved at finde ud af hvordan jeg kan opgradere den workstation jeg byggede sidste år.
    Jeg vil generelt have den til at performe bedre, især når jeg arbejder med video i Premiere og After Effects. Den kan have en tendens til at blive lidt langsom når jeg sidder og arbejder på en timeline i After Effects.
    Jeg gamer sjældent på den (hvis det har nogen betydning).


    De nuværende hovedkomponenter er:


    ASUS Z97-PRO Wifi
    Core i7 I7-4790K
    Samsung 850 PRO MZ-7KE256BW 256 GB SSD
    WD Black 3TB HDD
    Crucial Ballistix Tactical 4 x 8 GB
    Gigabyte GTX 970 G1
    eVGA SuperNOVA 750W G2


    Jeg overvejer at opgradere grafikkortet (evt til et GTX 980), men er usikker på om det vil gøre en mærkbar forskel?


    Ekstra info:
    Jeg arbejder pt på et 2x24" dual screen setup, men opgraderer på et tidspunkt til et 27-30"+24" dual screen setup. Så computeren skal altså drive flere pixels.



    Enhver hjælp er værdsat, tak!

    Så har jeg fået samlet computeren, HDD'en kommer i morgen og så mangler jeg bare at købe grafikkortet. Har lige startet den op og installeret OS, alt virker perfekt :)


    Er stadig fast besluttet på at købe Gigabyte GeForce GTX 970 G1. Ved i om det kan betale sig at vente lidt og se om der kommer et pris-drop grundet den nylige "skandale" vedrørende rammene i grafikkortet? Det er lidt det jeg går at håber på, men hvis prisen ikke falder, så køber jeg det ASAP :)


    http://www.tomshardware.com/ne…specifications,28464.html

    Tak Shouting, jep jeg har set reviewet, det skulle være top kvalitet! :)


    Jeg vil læse dit review Shilka! En smule støj burde ikke være noget problem.. så længe det ikke er meget højt?

    Ja okay, det giver okay mening. Har også set lignende forklaringer rundt omkring på nettet, så går ud fra den er god nok.


    Jeg siger tak for hjælpen, 750watt PSU'en er som sagt bestilt og ankommer forhåbentligt snart.


    Shilka du nævnte at du selv kører med et Gigabyte G1 Gaming 970 setup. Hvad synes du personligt om grafikkortet? Hvis du stod i mine sko, synes du så jeg skulle bruge min penge på det, eller vælge noget andet/vente til noget bedre kommer på markedet?