Hvilket mini-ITX bræt bør jeg vælge

  • Hej. Vil til at investere i et mini-ITX bundkort med Z97 chipsæt, socket LGA1150, men hvilket bør jeg vælge? Hvilket ville I vælge og hvorfor?


    Kan tilføje at jeg vil bruge én SSD disk og to SATA diske.


    Tak for hjælpen.

  • Det afhænger hvad du skal bruge den til, og hvorfor vil du har Z97 og ikke H97, skal du da overclocke?


    her er lidt ITX boards.


    2stk AsRock


    AsRock Z97M-ITX/ac @ 911kr


    AsRock Z97M-ITX/ac @ 911kr



    2stk Gigabyte


    Gigabyte GA-Z97N-WIFI @ 1123kr


    Gigabyte GA-Z97N-WIFI @ 1175kr


    eller vil du ha noget mere hardcore så der er osse Asus Maximus VII Impact @ 1764kr


    Ved godt de 2stk AsRock & Gigabyte er ens men nu er de da linket ;)

  • Tak puma :)


    De 3D CAD- og simuleringsprogrammer jeg bruger trækker tænder og der skal måske overclockes lidt, men det var nu ikke motivationen for at vælge Z97.
    Ved ikke helt hvad, der er af forskel på de to, men det lyder som om at Z97 er mere OC-venlig. Målet er at smide en


    Det var nu ikke et problem at finde brætter, men mere hvilket jeg burde fokusere på.
    Det kan være jeg bør udvide horisonten og kigge på andre socket også? Som fx. LGA1151. De kan også håndtere flere ram. Er der andre nævneværdige forskelle på LGA1151 og LGA1150?


    Regner med at købe CPU'en brugt - en i7 af nyere dato - men vil det ville nok gøre eftersøgningen lidt lettere, hvis jeg fandt CPU'en inden bundbrættet.