*Hjælp* Opsætning af vandkøling gone wrong

  • Hej alle og godt nytår,
    Vi har stærk brug for en hjælpende hånd med min opsætning af vandkøling, og har derfor brug for en expert inden for denne område. Vi har investeret i high-end HW samtidig med en vandkøling system fra Zalman, og har fået en af min kæreste bekendt til at sætte det op, idet han påstod at han var expert inden for dette område.
    Det tog ham 2 mdr at sætte det up, og måtte kalde på ham igen, idet CPUen blev mega varmt. Han lagde et ekstra lag cooling paste, som hjælp i en måneden tid.Idag er CPUen 40 grader når den starter, og når op på 97 grader inden for 40 min, hvor den sår laver en sikkerhed slukning.
    Jeg må indrømme at jeg er out-of-date med forståelse af PC setup og har ingen viden om hvordan jeg selv skal fikse det.
    Jeg søger hermed en ekspert som kan komme forbi for at fikse det (er i KBH K), eller en ekspert i nærheden butik/privat, hvor vi kan dropped maskinen. Belønning/skilling gives for hjælpen, da vi har virkelig brug for hjælp! Tak
    Vi er villig til at ændre system, eller gå tilbage til luftblæser hvis det gøre det nærmere - men har stadig brug for en ekspert til at afmontere vand system
    Linket til system http://www.quietpc.com/reserator1-v2
    Billedet af PCen http://postimg.org/image/dea2w91z5/
    Tak

  • Er systemmet overclocket? Hvis ja - Nulstil CMOS på bundkortet.
    Hvis der er brugt for meget køle-pasta mellem cpu og kølehoved, kan varmen ikke ledes ordentlig. Løsning: Isopropyl alkohol fra Matas + vatpinde og køkkenrulle. Guides findes på youtube. Afmonter kølehoved og rengør de to flader, kom kølepasta svarende til "et ris-korn" på midten af cpuen og monter kølehoved igen.
    På billedet ser jeres ven's arbejde fint ud. Men da køleren er helt passiv, er overclocking ikke velegnet.
    Står cylenderen frit? udenfor kabinettet, ikke i et skab/ op af andet der er varmt? Den skal stå frit så den kan afgive varmen.


    Bor desværre for langt væk. Men håber at i selv/ hjælper kan få noget ud af dette :)


    Pøj pøj og glædeligt nytår.


  • Hvis der er brugt for meget køle-pasta mellem cpu og kølehoved, kan varmen ikke ledes ordentlig. Løsning: Isopropyl alkohol fra Matas + vatpinde og køkkenrulle. Guides findes på youtube. Afmonter kølehoved og rengør de to flader, kom kølepasta svarende til "et ris-korn" på midten af cpuen og monter kølehoved igen.

    Skift køkkenrulle ud med kaffefilter, da det IKKE går itu og efterlader små spor på CPU'en :)


    Ellers nogle gode råd