Køb af iMac

  • Min iMac er ved at være en ældre herre, hvorfor jeg er på udkig efter en nyere.


    Jeg vil gerne have Retina skærm, hukommelse på bundkortet på mindst 5-6 GB, 1 TB harddisk og mindst 1,5 GHz processor.


    Kom frisk med nogle bud :)

  • De små imac's 21.5" er fornyligt opdateret med retina skærme og fås fra 13000,-. 27" skærmene får fra 16000,-
    Personligt ville jeg bestille en hvor harddisken er byttet ud med en SSD "harddisk" på 256GB Apple's merpris for dette er 1720,- For mere lager plads kan man altid købe en ekstern USB 3.0 eller Thunderbolt Harddisk og tilslutte.


    Gå ned i din bank og hør om du kan få et forbrugslån. Det er trods alt det billigste ifht. diverse financerings muligheder. Hvis du har udvidet El-skade igennem din indbo-forsikring vil jeg ikke anbefale at få en ekstra forsikring med i dit køb.

  • Tak for dine input Gammelskole


    Jeg er dog også ude på at høre, om det er muligt at købe en brugt herigennem. Man kunne jo være heldig, at den rette iMac var derude et sted til en fornuftig pris :)

  • Hvilke specifikationer har din nuværende imac? (Øverste venstre hjørne "Æble" -> Om denne Mac)


    I De størrer byer er der folk som kan fikse aldrende maskiner så man kan få en SSD sat i og flere ram. Det ville være en billig løsning på dit problem.

  • Har du prøvet på Facebook gruppen, Farmor? Der er lige lidt flere potentialle øjne på ens køb og salgstråde.


    Der går en Apple bærbar i ny og næ derinde, så det er ikke utænkeligt at der sidder en enkelt eller to med en iMac. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Min iMac er ved at være en ældre herre, hvorfor jeg er på udkig efter en nyere.


    Jeg vil gerne have Retina skærm, hukommelse på bundkortet på mindst 5-6 GB, 1 TB harddisk og mindst 1,5 GHz processor.


    Kom frisk med nogle bud :)

    Jeg har en 27" (2560x1440) medio 2011 med 16GB ram, 2,7GHz i5 CPU, Radeon 6770M 512MB gfx, 256GB SSD + 1TB HDD fusion drive, magic mouse og trådløs keyboard, der ikke rigtig bliver brugt, den befinder sig i Århus, hvis den har interesse.