Problemer med internet/router fra Yousee

  • Hejsa.


    Jeg har en 50/2 linie ved Yousee.
    Jeg har lige fået byttet min CG2000 router da den ifølge Yousee ikke kan køre 50/2 , hvilket den heller ikke kunne , den kørte BÅDE ved trådløs og kabel 25/2.
    Nu har jeg fået en CG3000 , den kan køre 15/2 på den ene og 25/2 på den anden ved trådløs og køre fuld knald 50/2 med kabel.
    Hvad sker der , og hvad gør jeg ?????



    SMLDK

  • På den ene? På den anden? Ahva?


    Under alle omstændigheder skal en CG3000 sagtens kunne trække alt det - og mere. Vi har en 100/30 forbindelse herhjemme igennem Yousee på samme router uden problemer. Lyder ærligt talt som et problem enten hos Yousee, eller med din opsætning/kabler.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg tror det er sat forkert op. Jeg har den samme Router. Med 100/30 tror jeg den hedder. Og vi har ingen problemer overhovedet.
    Der må være noget der ikke er sat korrekt op.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • CG3200 har både et 2.4GHz og 5GHz bånd, jeg går ud fra at det er det du mener med 'den ene og den anden'? Og så får du de 50 Mbit med kabel?



    Du kan ganske enkelt ikke forvente at opnå ren 50 mbit ved trådløs overførsel, det vil altid svinge meget, og være meget afhængig af eksterne faktorer som f.eks. dine naboers trådløse netværk, hvor mange vægge osv. der er imellem dig og routeren, og så er N-hastigheden jo rent teoretisk.


    Du kan starte med at lave en scanning af hvor dine naboers trådløse netværk ligger, og så ligge dig på en frekvens der ikke er benyttet, udover det bliver det nok svært at gøre så meget uden at du anskaffer dig en bedre trådløs router, men selv ved en ny router er der ingen garanti for at du kan opnå 50 megabit via trådløs.

  • kan kun se en løsning på det problem.
    reset din router der sidder i siden, en lille knap trykkes ind med lille spids genstand, evt kuglepen , når der er strøm på router,indtil den genstarter
    cg3000 har kun 2,4 ghz men kører n standard
    du ringer ind til support ,beder dem at opsætte router, på den mac adresse den har.
    samtidig beder du dem, at opdater din firmware.
    det godt tage til 30-50min inden den er opdateret.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 3 gange, sidst af doitttt ().

  • Så er problemet løst .
    Ringede til Yousee og forklarede dem venligt men bestemt at jeg ikke fik den vare som jeg betalte for så enten sendte de en til at løse problemet eller de sænkede min betaling tilsvarende som hastighed , dvs med 60 %.
    Så der kom en tekniker og satte en Netgear C6250 op og nu kører det sgu. :9xo



    SMLDK