Pc slukker og nu uden skærm billede?

  • Hej tweakers. I altid så gode til at hjælpe en når man har problemer med sit udstyr så prøver lige og høre inden jeg ofre penge på noget.


    Jeg sad og spillede diablo 3 på min stationær pc et stykke tid og den har kørt flere år nu uden problemer. Men lige pludselig så slukker den bare med det samme og starter op igen lige efter dog uden skærm billede ? og har ikke kunne få skærm billede på lige siden. har prøvede at tjekke stik og diverse ledningerne. Har ikke rigtig andre hardware at prøve med, derfor jeg prøver og høre her inde :)
    Nogen der evt. har prøvet det samme eller har en ide om hvad det kan være ? Jeg sidder lidt og tænker at det måske er PSU'en/bundkort ?
    PS. der er ingen ting der lugter brandt eller noget. Men bundkortet lyser forresten rød et sted og i bundkort manualen står der vidst nok VGA lampe eller noget i den stil.


    Tak på forhånd :)

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • Det kan være en software fejl
    nok en driver til dit bundkort eller til grafikkortet der ikke er opdateret eller "Gået i stykker (mangler filer)
    Du kan prøve at søge efter opdateringer eller "Validere filerne"


    Ellers kan det være en hardware fejl
    jeg vil tro det er bundkort eller Grafikkort
    Du kan eventuelt prøve at køre billedet via det integreret grafik kort i dit bundkort (Processer)


    Jeg har ikke set problemet før, og derfor er dette også kun ren hvad jeg tænker det kan være...


    Jeg håber du finder ud af det


    -Knud

    CPU - Intel Core i5-3570K CPU - 3,4GHz, OC 4GHz
    GPU -
    ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB
    RAM -
    Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT
    PSU - CoolerMaster GX 750 W Bronze
    HDD 1 - 500 GB
    HDD 2 - 1 TB