Test af AMD Radeon R9 Fury X

• Seneste skud på stammen i AMD's Radeon R9 serie er landet på Tweak.dk redaktionen, og det er med stor glæde og forventning i sjælen, at jeg kaster mig over gennemgangen af selveste Radeon R9 Fury X. Fury X er verden over blevet mødt af blandede følelser, og i dag skal vi så se, hvad dommen bliver herfra.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2015/review/2413/large_front.png]

Læs Test af AMD Radeon R9 Fury X

• Jeg er helt enig, Mads.. Det yder godt, og kombinerede man to kort i CF, så skulle der nok ske ting og sager. Uheldigvis var kortet bare udstillet som værende en direkte konkurrent til 980 Ti, og det var det desværre ikke helt :-\ Og det hype har direkte anledt folk til at være skuffede, fordi den forventning ikke blev indfriet. Det er synd, når det nu ellers faktisk er et godt kort med et stort potentiale.

• Jeg var lidt skuffet, da jeg læste de allerførste tests, ikke mindst pga. hypen.

Nu vil jeg dog mene, at AMD har taget hånd om problemerne med pumpen, og det er blevet løst, så vidt så godt. Nu mangler der lige ordentlige drivere og et stykke software, som kan lukke op for at forøge volt på selve kortet, så skal det nok vise sig, at være et rigtigt fint kort.
    Jeg ser dog frem til hvad lillebroren kommer til at kunne præstere på luft.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.