Konfirmations billeder

  • Hej, jeg har taget billeder i et stykke tid, og nu vil jeg gerne begynde at tjene lidt penge på det. Derfor vil jeg gerne begynde at tage billeder til konfirmationer og lignende, men jeg ved ikke hvad en fair pris vil være. Kan i hjælpe mig
    Jakob

  • Dette er MIN mening, og intet generelt.


    Jeg synes bestemt det kommer an på, hvor "prof" du er. Er billederne taget med en smartphone, et kamera fra Føtex til 1000kr, elller er det semi-pro udstyr, hvor du f.eks. kan styre eksponering af "emnerne" du tager billeder af m.v.


    Behandler du efterfølgende billeder i div. softwareprogrammer for bedst mulige resultatet osv., eller får de bare billederne as they are.


    Du er nød til at komme med flere informationer.
    Der er jo stor forskel på kvalitet og udstyr m.v. som du stiller dig frem med.


    Billeder taget til onkel Hans´fest med en smartphone, giver nok ikke mere end en spegepølsemad :-)

  • Det kan der være mange svar på. I starten kan du måske køre lidt billigere end hvad godt er - for at få gode referencer. Men kan du ikke lure markedet af og se hvad folk der er ca. på dit niveau tager for det :)

  • Hvad er et stykke tid? er det en uge, et år, 10 år?


    Hvad er dine referencer, har du før taget billeder for andre?


    Din pris skal afspejle din faglige viden og kunnen, og samtidig skal du kunne varierer i prisen afhængigt af hvad kunden forlanger.


    Der er meget at tænke på, men held og lykke med det :)