Skal købe ny gaming computer

  • Hejsa Tweak.dk!


    Jeg kan se der er en del venlige sjæle herinde som har hjulpet andre med rådgivning og hjælp til ny computer.


    Jeg står i den situation at jeg skal ud og købe ny computer, dog er jeg ikke en computerhaj og ender som regel med at ende som et stort spørgsmåltegn når jeg læser specifikationerne og om det er en god gaming computer.


    Computeren jeg søger skal gerne kunne køre spil som Far Cry 4, Sniper Elite 3, GTA 5 (når det udkommer) Og spil i den dur. Kvaliteten behøves ikke hedde ultra, men jeg vil stadig gerne spille med en nogenlunde grafik. Jeg vil smide maks 7000-7500 kr efter den nye maskine.


    Jeg har kigget lidt på følgende computere, da jeg nok må se i øjnene jeg ikke selv kan samle en.


    https://www.komplett.dk/komplett-winter-gamer/10983


    http://www.wupti.com/produkter…/fourze-gamer-ultimate-v1


    Ser de nogenlunde ud eller findes der andre og bedre computere til omkring den pris på markedet?


    Windows behøves forresten ikke at medfølge.


    Håber på lidt hjælp!

  • Mange tak for dit svar.



    Så hvis jeg laver disse konfigurationer i den:


    bundkortet laves om til ASUS Z97-P fra B85M-G
    CPU køler til (Silent) Coolerm. Hyper TX3 EVO


    Og ændre CPU'en til Intel Core I5 4690K



    Ender det på en pris der hedder 7440, hvilket er helt fint.


    Angående Harddisken, gør det en stor forskel på gameplayet i de forskellige spil om de ligger på en SSD eller HD? Eller er det mest når computeren starter op? Kan man sætte en 120 GB SSD i, også købe en ekstern harddisk på 1TB HD, og kun ligge de mest nødvendige ting på SSD'en. Eller kommer de ting der ligger på på den ekstern til at køre meget ringe så?

  • Hver dog obs på at windows ikke er inkluderet her :)


  • Med de ændringer, så har du nu et system der kan overclockes, hvilket betyder, at det er mere fremtidssikret.


    Ved ikke mht. trådløst netkort. Kommer du til at køre kablet forbindelse ellers er det meget smart at tiilføje det.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD