Hvilket gtx 980

  • Nå men jeg har besluttet at sende mit gtx 970 tilbage, er godt tilfreds med kortet men føler der er blevet løjet omkring specs.


    Komplett har accepteret at jeg sender retur, men hvad skal jeg ha nu ?


    Overvejer et gtx 980, men hvilket ? Synes ikke AMD har noget godt, tager jeg fejl ?

  • lige nu er det gtx 980 der er kongen. og amd har så hvidt jeg ved ikke ngoet der kan hamle op med det som ikke er voldsomt meget dyrere :-)

    Koster en dle mere synes jeg, men gider ikke når der bliver snydt. Men hvilket 980 ? Har gode erfaring omkring MSI gaming, men er åben for det meste

  • Gigagyte Windforce er kortet med den bedste køler men det er så heller ikke den mest støjsvage køler.


    Hvad går du efter? bedste overclock og laveste temp eller mest støjsvage kort eller noget midt imellem?

  • Gigagyte Windforce er kortet med den bedste køler men det er så heller ikke den mest støjsvage køler.


    Hvad går du efter? bedste overclock og laveste temp eller mest støjsvage kort eller noget midt imellem?


    lige midt i... Er fan af fans som slukkes helt når der ikke arbejdes, men synes strix er for dyrt og sløv. Men vil gerne give afkald på det hvis kræfter er større.

  • Jeg kender ikke så meget til GTX 980 kortene da jeg ikke har læste reviews på mere end et kort eller to.


    Med GTX 970 kortene der var det sådan er Asus var den der larmede minst men blev varmest og Gigabyte var det stik modsatte.


    MSI var midt imellem Asus og Gigabyte.


    Kunne forstille mig det er det samme med GTX 980 men jeg kan ikke sige det med sikkerhed.

  • Hvad med Evga 980 superclocked. Det skulle være et rigtig godt kort. God køler og god performance..

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Gigabyte GTX 980 G1 har binned chips, så du er sikker på at få en god overclocker. Den har også en rigtig god køler, men den kan godt larme lidt under load.


    MSI GTX 980 GAMING eller ASUS GTX 980 Strix er begge mere lydsvage, men de har knap så gode kølere og de overclocker for det meste ikke så godt som Gigabyte kortet.


    EVGA ville jeg kun vælge hvis det er et par hundrede kroner billigere end de andre. Det har en udemærket køler, men pcb er reference. De andre har custom pcb.


    Edit: MSI nok er nok det bedste kort når man tænker på performance, lydniveau og pris. Jeg ved ikke om du har tænkt dig at købe det hos Komplett, men jeg kan se at MSI-kortet er et par hundrede kroner billigere andre steder.