Clc cpu køling til under 1000kr til i7 4790k

  • Ved min i7 4790k kan køre med 4.5 ghz ved 1.250 volt men bliver med min Thermalright Macho Zero med en Ty-147 blæser lige over 80 grader varm med prime 95 ver 26.6 (nyeste version gir meget højere temperatur) og med ibt high for jeg over 90 grader og den stiger, så inden den nåede max afbrudte jeg testen.


    Jeg bryder mig ikke om en larmende cpu køler så en aio cpu køler efter erfarringer med en corsair H100i er noget jeg har svært ved at bruge penge på, også selv om en corsair H105 og H110 kan fås til ca 950kr og cooler master nepton 240/280 kan fås til under 900kr incl fragt


    Har set de her to clc cpu køler


    http://www.coolerkit.dk/shop/a…l-nexxxos-cool-3547p.html



    http://www.overclockers.co.uk/…TL&groupid=962&catid=1532 (pris under 900kr uden fragt)



    Men jeg aner ikke om de larmer, typisk larmer alle aio cpu køler fra pumpen,blæseren kan man altid skifte, men burde være med en god blæser så man undgår fra starten af at skulle købe andre blæser som med en corsair H100i.


    Kender i de 2 clc cpu køler, larmer de fra pumpen, er den hørbar?


    Kender i andre til under 1000kr


    Kan en clc cpu køler med kun en lille radiator der passer med en 120mm blæser køle en i7 4790k på 4.5ghz effektivt nok uden at larme eller er det en 240 radiator der vil være bedste for mig

  • Jeg har for nogle år siden haft et system mage til det fra Alphacool, det var bare fra XSPC i stedet for, og hed Raystorm, så vidt jeg husker.


    Rent ydelsesmæssigt ligger det over de almindelige AIO kølere og kan udbygges til et fuldt system.


    Hvad jeg lige kan se på billederne fra Coolerkit, så er pumpen anderledes udført end den, som sad i mit reservoir men mit var egentlig lydløst selv under pres, da pumpen er helt under vand.
    Find 1 eller 2 gode blæsere med højt statisk tryk og lav evt. et push/pull hvis du har plads til det.


    Jeg ville idag nok sigte efter en 240mm radi hvis du har plads til det, osse med tanke på at systemet måske skal udbygges med tiden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det må så have være noget ala dette sæt http://www.coolerkit.dk/shop/xspc-raystorm-750-4219p.html


    jeps, det er lige nøjagtig det.


    Du kunne egentlig smide en mail til Coolerkit og spørge hvad der kunne forbedres for at få støjen så langt ned så muligt, de vil hellere end gerne hjælpe dig med det, de er flinke ;).


    Rent støjmæssigt, så kan du se, at Raystorm er et dualbay system hvor hvor Alphacools er et single, men igen jeg ved ikke hvordan deres pumpe er lavet, men spørg coolerkit, de ved det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.