Radiator kølingen og hvilken retning i kabinet?

  • Hej kloge hoveder, jeg har bestilt vandkøling til CPU. Cooler master 240M som indebærer 2x120mm blæsere til 240mm radiator.


    Jeg har Corsair Carbide 240 air kabinet. Jeg har læst mig frem til at radiator skal være i fronten, og så de 2 blæsere lige bag ved så de presser luften ud igennem radiator og kabinet.


    Jeg kommer til at have 2 andre blæsere på toppen af kabinet, hvilken retning skal de blæse? ud af kabinet eller så der er luftstrøm imod de andre 2 blæsere og igennem radiator?


    Tak på forhånd.

    i7-4770K | CPU køler: Cooler Master Nepton 240M Water | 2x EVGA GTX 970 SLI | 850w Corsair RM850 | MSI Z97M Gaming MicroATX | 32Gb Kingston Predator 2133Mhz | 2x 120Gb SSD Evo 840 Raid 0 | 3Tb Toshiba 7200rpm

    Rettet en gang, sidst af EuroPh ().

  • tvivler meget stærk på at slangerne er lange nok, til du kan sætte køleren i fronten af kabinettet. så ville da klart sætte den i toppen, så slipper du også for at flytte de andre blæsere.

  • Du burde altid prøve at lave det man kalder et positivt airflow.


    Smid din rad op i toppen af dit air 240. Det er sjældent at man vælger fronten frem for toppen.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Som de andre skriver, smid radiator m. blæsere i toppen af kabinettet, så de suger luften ud af kabinettet. Blæserne i fronten skal så suge luft udefra, og blæse det ind i kabinettet.


    Iflg. producenterne opnåes den optimale køling dog ved, at man suger luft udefra, og så ind gennem radiatoren.


    M.v.h.