MSI Radeon R9 290 4 GB CrossFireX testet på 4K skærm fra Dell

• Ind i mellem får vi her på Tweak.dk redaktionen nogle rigtig fede tilbud til test, og denne gang har AMD meldt sig på banen med et dual MSI Radeon R9 290 4 GB CrossFireX setup med en tilhørende 24" Dell 4K skærm, så vi kan få lov til at afprøve det, som mange endnu stadig drømmer om. Hvad resultatet heraf bliver, må I altså klikke jer ind på testen for at finde ud af.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/2126/large_front.png]

Læs test af MSI Radeon R9 290 4 GB CrossFireX testet på 4K skærm fra Dell

• rigtig fin test Michael :9xo
    Jeg er osse ved at gøre klar til 4K gaming, da mit andet R9 290 kommer ind af døren senest fredag.

Der hvor jeg virkelig har problemer er osse med valg af skærm. Jeg har osse set den Dell skærm rigtigt, og ganske som du siger, så er den egentlig fænomenal hvis bare skærmen havde været større, så som mindst 27 tommer, så bliver prisen osse en helt anden.

Jeg har selv i flere år brugt en skærm fra Iiyama på 26 tommer, som er semi prof hvilket gør, at det vil jeg bare ikke give køb på. Så er der nemlig den skærm fra Dell, men den er for lille.
    Skal man højere op, så er det vel egentlig kun Ezio man kan købe her i landet og den koster mere end spidsen af en jetjager vel nok lige over dobbelt af den Dell skærm.

Jeg har læst på Techpowerup, Hard-ocp og Bit-tech.net, at der er flere som har haft held med at købe 4K Korea skærme, men failraten mht. bleeding og farvegengivelse er simpelthen for høj, enten bliver man tilfreds eller lortet er lige til at kassere, så er selv 4500,- for dyrt for en skærm på 28 tommer.
    Jeg tror 4K skærme kommer hurtigt til at blive udbredt, da flere og flere tv producenter vælger, at gå den vej. Ellers må man vel investere i en projector og sætte den i loftet.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Mange tak, Ebo.. Det er klart fremtiden. 3D bliver aldrig rigtig fremtiden. Det har aldrig fået fodfæste. Men 4K derimod... Det er så fedt at spille på :-D ASUS er på vej med en 28" 4K skærm til 699 USD, så den kommer nok til at koste mellem 5- og 6000 kroner i Danmark :-) 24" er nemlig for lille i forhold til 4K. Her skal vi nemlig højere op..

4K bliver uden tvivl fremtiden for prof gamere, men 1080p samt 1440p kommer aldrig til at uddø, da det er meget dyrt at starte 4K op. Bare benchmark i 4K (3DMark) med et kort var slemt at se på.. Så 10.000 er næsten minimumsprisen endnu. Det vil selvfølgelig ændre sig senere hen, når det bliver mere udbredt og masseproduktionen kommer i gang :-)

• Håber sgu lidt skærmen om et par år bliver historie.......... ville elske man kunne nøjes med Oculus rift i 4k løsning, det kunne være fedt :)
    kører i øjeblikket med 3x27" og det fylder sku pænt meget i gaming rummet.........så at kunne nøjes med evt en mindre skærm til enkelte opgaver og så ellers på med min 4k Oculus rift briller......mit drømme scenario :clap:

4070 Ti Gigabyte