Hjælp til valg af Android-mobil

• Hej alle.

Jeg ved tilfældigvis at der er en del af jer, som ved en masse om mobiltelefoner og derfor spørger jeg om hjælp!

Det er sådan, at min Nokia 6300 er født med en fejl, som gør at den
    ikke vil lade ordentligt op samt så har den ødelagt batteriet. Dette er
    en fejl, som generelt er på den model, hvad jeg kan læse mig frem til.

Jeg har ingen muligheder for at bytte den, da jeg har fået den af
    min gamle lærer fordi han var træt af, at han aldrig kunne få fat på
    mig.

Anyway, jeg er som sagt på udkig efter en ny mobil og med begrænset
    midler, så kan det ikke blive til det vilde og jeg foretrækker at købe
    en mobil uden abonnement, da jeg ikke gider skifte abonnement.

Af nye har jeg haft kigget på disse fire:
    LG L7 P700
    Sony Xperia E1
    Samsung Galaxy Trend Plus
    Huawei Ascend Y300

Af brugte har jeg haft kigget på:
    Samsung Galaxy S2, 16GB
    Samsung Galaxy S3 Mini, 8GB
    HTC One S, 16 GB

..

De modeller jeg har fundet, de er måske ikke topmodeller, men det er
    hvad jeg pt. har råd til. Jeg vil have en smartphone igen. :)

Om end så har jeg ikke de store krav, da jeg primært bruger den til
    Facebook, MobilePay, Twitter, Instagram osv. samt enkelte spil.

Jeg ved bare ikke hvilke jeg skal vælge og givent fald, hvis jeg
    skal købe en brugt, hvordan kan jeg så tjekke om den er stjålet eller
    ej?

Håber nogle kan hjælpe mig

Mvh Kent

• Super fed telefon til pengene og med det nyeste android :-) Husk altid at finde den telefon med det nyeste android, på den måde er du sikker på at alle apps virker korrekt. Du skal aldrig købe en billig samsung telefon, da deres touchwiz køre af *** til.

Den Motorola jeg har linket til, er nok den bedste telefon nede i de priser. 720p skærm, 3g, quad core, android 4.4 og 8gb lager. Kan godt se at de telefoner du har linket til er billigere. Men hvis du bare hæver dit bugdet en lille smule, får du en meget bedre telefon :)

http://www.pricerunner.dk/pl/1…o-G-8GB-Sammenlign-Priser (1300kr)

AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

• De fabriksnye telefoner du har kig på er vist alle med 4GB lager. Det bliver du virkelig hurtig træt af.

Desværre ryger de billigste Android-telefoner med 8GB lager op over de tusind kroner. Der er kun Nokia Lumia-modeller der er billigere og med 8GB lager.

Så enten må du øge budgettet eller vælge Windows Phone i stedet for Android, eller også må du gå efter noget brugt.

• De fabriksnye telefoner du har kig på er vist alle med 4GB lager. Det bliver du virkelig hurtig træt af.

Desværre ryger de billigste Android-telefoner med 8GB lager op over de tusind kroner. Der er kun Nokia Lumia-modeller der er billigere og med 8GB lager.

Så enten må du øge budgettet eller vælge Windows Phone i stedet for Android, eller også må du gå efter noget brugt.

Jeg har jo selv et hukommelseskort på 8 GB og jeg har ikke brug for at have musik og film på min mobil.

Men hvilke af de brugte burde jeg så købe, hvis det skal være brugt?
    Samsung Galaxy S2, 16GB

Samsung Galaxy S3 Mini, 8GB

HTC One S, 16 GB

• Så må jeg jo købe brugt :c
    Jeg har ikke brug for vildt mange apps.

Men altså kan det betale sig at købe brugt og kan man nogle steder tjekke om en telefon er stjålet?
    Jeg overvejer lidt S3 Mini eller HTC One S.

• Jeg var personligt vældig tilfreds med min Samsung Galaxy S2. Den købte jeg da den udkom og udskiftede den først i maj, dette år.
    Udskiftede den med en Galaxy S5. Jeg var ikke fan af 3'eren. 4'eren er dog ok.
    Men 2'eren var i mine øjne et hit. En pålidelig telefon, som i dag kan fås til en rimelig penge.

Hvis du vil forsikre dig om en telefon er hælervare, så mener jeg faktisk man skal ringe til politiet og forhøre sig via IMEI-nummeret på telefonen. Men ellers så hold dig til dem som kan forevise original kvittering og eventuelt også emballage og lader ved brugtsalg.

Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

• Mit budget er nu blevet lidt højere. Det hedder maks 1000 kr.
    Lige nu hælder jeg mest på en S3 Mini (kan købe den til 999 kr hos Jysktelecom, kan man i øvrigt stole på dem?) eller en brugt S3 til 1000 kr med tilbehør og kvittering.

Hvis folk har andre forslag til en Android-telefon til maks 1000 kr, så må de godt komme med det.

• Tillykke med din nye smartphone :)

Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X