Klassiske PC Vs. Ps4/Xbox One

  • Det er vist dig der lever i en boble, hvor HTPCen åbenbart ikke eksisterer.


    Nu har form faktor så ikke så fandens meget at gøre med hvordan GUI i spil kommer til at se ud kære Sakk. Du er umulig at tage seriøst i denne diskussion. HVerken heller gør Windows' evne til at forstørre brugerfladen en pind hér. Fint nok - der ér spil som er gået over til "konsol GUI" designet, men det er langt fra alle.


    Men jeg tror bare vi stopper her - Der tales tydeligvis for døve øre hér... :$

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Nu har form faktor så ikke så fandens meget at gøre med hvordan GUI i spil kommer til at se ud kære Sakk. Du er umulig at tage seriøst i denne diskussion. HVerken heller gør Windows' evne til at forstørre brugerfladen en pind hér. Fint nok - der ér spil som er gået over til "konsol GUI" designet, men det er langt fra alle.


    Men jeg tror bare vi stopper her - Der tales tydeligvis for døve øre hér... :$


    HTPC er ikke en formfaktor, det er en betegnelse for en PC der specifikt bruges med et fjernsyn. Hvilket ikke er et særsyn, uanset hvad du måtte mene.

  • Nu vil jeg bestem ikke starte nogen krig, og forstår godt jer PC folk.
    Jeg er dog faldet lidt af på PC fronten her det sidste års tid, da jeg bruger det meste af min spil-fritid på min Xbox One,
    og en af fordelene ved konsollerne er jo at man ikke skal opgradere dem så ofte som man skal med PC'erne hvis man vil spille de nyeste spil.
    Måske lige bortset fra lidt billig harddiskplads.


    Selvfølgelig kan spil se meget bedre ud på PC, men det er bare ikke alle der har det krav. :)
    Jeg er selv ret så ligeglad med den 1080p-krig der føres mellem Xbox One og PS4, da jeg mere går op i spiloplevelser end grafik.
    Jeg kommer nok aldrig rigtigt til at game mere på PC, da det slet ikke tiltaler mig mere.
    Det kan godt være vi skal give 300,-/året for at spille online på Xbox'en, men tilgengæld skal vi ikke købe nyt hardware løbende.
    Og er man lidt snu, kan man få langt billigere konsolspil nu til dags.
    Jeg køber mine digitale spil på den amerikanske store, og får derfor mine spil til $59.99 hvilket er ca 345 kr.
    Ydermere kan man dele sine digitale spil med en kammerat, og evt. deles om udgifterne, og så er vi nede i en konsolspilspris på
    lidt over 170,-/person.


    Så min gamle i7 920, med 12GB ram og et GTX580 får lov til at leve så længe den kan, og så må vi se hvad der skal afløse den til den tid. :)