Første selvbyg gamer Og jeg har brug for hjælp :D

  • Hey Tweak jeg står og skal bruge en ny gamer pc og havde tænk at det var på tide selv og bygge en. Men da det er min aller første gang er jeg usikker på nogen få ting. Men da jeg er elektriker regner jeg ikke med at selve det at samle den bliver et problem 😁


    Mit max budget er 10.000 kr


    Jeg er i tvivl om hvilket motherbord jeg skal vælge ?


    Jeg vil gerne have en intel core i7-4790k. men da jeg gerne vil optage gameplay ved jeg ikke om en med fler kerne ville være bedre, måske en 8 core AMD dem ved jeg bare ikke så meget om da jeg altid har været lidt af en intel fan.


    Også har jeg overvejet et MSI GeForce GTX 770 med 2gb ram. Hvilket jeg godt kunne tænke mig at køre i sli med 2 kort en dag. eller bytte det ud med 2 nye kort til den tid.


    Ram, ssd og hdd har jeg styr på


    psu'en måtte meget gerne være en Corsair RM750 80 plus gold men er det overkill ? Samtidig vil jeg gerne have cpu vand køler fra Corsair


    Kabinet ja aner det ikke hvad ville disse ting passe godt i ?


    Og er alt det muligt for 10.000 eller har i et bedre forslag til hardware ?


    Den må gerne være fremtids proof :D (den skal være)Takker for alt hjælpen !!





    Jeg bruger fraps og redigere video i Premiere Pro








  • Corsair RM er ikke et godt valg du kan få meget bedre for de samme penge eller endda mindre.
    http://www.overclock.net/t/145…t-to-buy-a-corsair-rm-psu


    For kun 16 kr mere på computersalg kan du få en EVGA SuperNova G2 som er langt bedre
    http://www.computersalg.dk/produkt/1046444/corsair-rm750
    http://www.computersalg.dk/pro…-supernova-750-g2-80-plus


    Du kan se hvor meget forskel der er på de 2 her
    http://www.overclock.net/t/148…lly-modular#post_22109815


    Hvad angår grafikkort så kommer der nye om 3 til 5 uger så vent og se før du køber noget.
    Sidst men ikke minst Corsair Hydro kølere er spild af penge du kan få luft kølerere der er lige så gode eller bedre til en lavere pris plus at de vil larme mindre og der er ikke nogle risko for pumpen står af eller der kommer en læk.

  • ville da lige byde ind mht kabinet, syns måske du begrænser dig lidt når du siger desktop model, er der en grund til det? der er lidt fesent udvalg der, tag da et kig efter midi eller maxi towers oss, eller måske ITX hvis det fordi der er plads mangel. du kan så godtnok ikke kører med SLI i et ITX

  • Hey tak for de hurtige svar Garfield76 tror jeg fik skrevet forkert med desktop menet self et tower gerne et midi med plads til sli men ikke noget af alt det der bling gaming bare et flot sort tower som er stille og roligt men med gode køle muligheder =D

  • nåeh okay, jamen så tag et kig på Fractal Design R4 eller måske Cooler Master Silencio serien, har selv et silencio 550, dejligt stilrent og stille kabinet, ville måske rende i varme problemer med et SLI setup dog, det lydisolerende skum i den holder jo osse varmen inde, de medfølgende silent blæsere flytter ikke ret meget luft, i fractals r4 har du så mulighed for og montere en side blæser der blæser luft ind på grafik kortene, så måske det var en ide.

  • Det Fractal R4 er sgu flot Garfield76 det mere fordi det kommer til at skulle stå i stuen og da kæresten aldrig ville lade mig have et stort monster af et gamer kabinet stående må jeg jo vælge noget andet. men det her R4 tror jeg nu hun ville syntes var flot 😋 så helt klart i den stil men ved ikke er det muligt at få noget lignede med bedre køle muligheder eller er det bare og skifte til bedre blæsere end de stock der følger med ?

  • ved ikke hvilke blæsere der følger med til fractals, men du kan jo altid efter montere nogen bedre hvis den blir for varm, skal du have noget med bedre køling tror jeg du skal op i et større kabinet.
    Men altså i min silencio med en i5 4670k med mildt oc og et gtx 760 ligger cpuen på 60 grader og gpuen på 65 grader under load, og det er jo ikke kriminelt, dog lidt i den høje ende måske, men med en extra side blæser som i fractals tror jeg på det vil være endnu bedre, så det ville nu nok gå an.
    motherboard, altså jeg køber altid Asus i den lidt dyre ende, dem under 1000kr er ofte noget skrammel eller mangler features, deres R.O.G. Maximus kort er ret gode, kan osse anbefale deres SABERTOOTH Z97 MARK 2, det er kræs med extra lang garanti på, vil dog undgå den der hedder MARK 1, den har 2 små værdiløse chipset blæsere Mark 2'eren ikke har, de kan godt kan være lidt en pain og få til og holde kæft.


    *edit, R.O.G versionen er den jeg ville vælge hvis du skal køre SLI, i og med den kan kører med 2x PCIe16, det kan sabertooth ikke.

  • Tak for svart så lige en video om R4 på youtube og der er rig mulighed for ekstra køling både i front, top og bund.



    Også fandt jeg lige det her pakke tilbud på komplett. Ville også helst have Asus motherboard da det sldrig har svigtet mig men er msi ikke også ok


    https://www.komplett.dk/opgrad…ntel-core-i7-4790k/783565


    Ville det passe godt i R4 kabinettet ?? :D så mit sidste problem bare hvilken psu ville passe til det setup og kassen :)

  • Tror MSi er udemærkede, men kender dem ikke, sidst jeg havde et msi kort var i 2003, så det kan jeg vist ikke udtale mig om :-), lige umiddelbart ville jeg ikke vælge den pakke,det kan du gøre bedre ved og købe stumperne enkeltvis i min mening.
    men som #2 osse skrev, så ville det nok være en god ide og slå kold vand i blodet en god måned tid, til den nye serie gfx kort er kommet, så blir den foregående serie jo nok sat ned i pris til noget man kan betale sig fra :-)

  • mht til PSU kan jeg ikke rigtig råde dig, har begrænset viden om det, men har altid haft godt held med coolermasters silent serie.


    De er okey men de er ikke speciale på nogle måde og de er lidt dyre i forhold til hvad du får.
    Du kan få bedre hvis man ved noget om PSU´ere.

  • Hvad ville du så forslå Shilka ? Den fra evga ? Jeg er lidt på bar bund hva psu'er angår troede faktisk dem fra cosair var rigtigg gode da dem fra LinusTechTips tit bruger dem :)


    Corsair laver ikke nogle af dem de sælger det gør Cooler Master og EVGA og de fleste andre heller ikke.


    Problemet er Corsair er er begyndt og banke prisen op fordi alle og deres mor og kender Corsair så de tro sikkert de kan slippe afsted med det, er så ikke noget problem hvis kvaliteten er i top men kvaliteten er faldet som en sten det sidste års tid.


    Så noget af det Corsair sælger er bras noget af det er okey og noget af det er godt men det er alt for dyrt i forhold til hvad du ellers kan få fra andre brand så hvorfor betale mere og få mindre?.


    I dag er der tonvis af valg der er bedre og som koster det samme eller mindre.

  • Hvad ville du så forslå Shilka ? Den fra evga ? Jeg er lidt på bar bund hva psu'er angår troede faktisk dem fra cosair var rigtigg gode da dem fra LinusTechTips tit bruger dem :)


    Corsair AX og HX er super. Resten er ikke noget særligt.


    LinusTechTips købte vist i øvrigt en hel stribe Cooler Master V750 til deres nyeste opgradering (i forbindelse med det der crazy vandkølingsprojekt). Den strømforsyning er også fremragende. Cooler Master Silent Pro er ældre og ikke helt på samme niveau - stadig okay, men priserne plejer ikke at være så spændende alligevel.


    XFX er et mærke der har kvalitet over hele linjen, da alle deres strømforsyninger er produceret af Seasonic - dem der står bag de bedste strømforsyninger fra Cooler Master og i hvert fald nogle af de bedste fra Corsair. Man kan også købe Seasonic-strømforsyninger under eget navn, men ofte er de billigere hos de andre mærker.

  • EVGA SuperNova G2 og P2 serien er nok det bedste bang for buck når det kommer til high end PSU´ere.
    EVGA har også en B2 serie som ikke er kommet til danmark endnu og det bliver mere en mid range serie, dog er det idiotisk at B2 serien kun har en 750 og 850 watt model du burde have en 550 og en 650 watt også.


    Resten af EVGA´s udvalg (ud over B2/G2/P2) er ikke ikke værd og rører med en ildtang.