Ny gamer pc

  • Hej alle sammen!


    Så er tiden kommet til, at jeg skal have en ny fabelagtig gamer pc 8o
    Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, men har fundet denne:


    http://topdata.dk/product.asp?product=9654


    Det er liiidt længe siden, at jeg har spillet sidst, så er lidt i tvivl hvilke spil jeg spiller.... 8|
    Primært elsker jeg massive strategi spil og MMORPGS med flot grafik og godt med action :pokey:
    Spiller også små spil ind i mellem, som League of Legend, CS:GO og local-multiplayer spil ^^


    Ved ikke om synes pcen i linket overfor passer til mine behov? Vil også være sikker på, at den kan trække de fremtidigs spil, da jeg ikke er helt sikker på min genre endnu :wacko: Så længe der er team-work i spillet, så er jeg glad! :$

  • Vent lige en uge eller to...


    Nvidia har jo lige meldt at de sænker prisen på GTX770 som der sidder i den maskine.. Så det bare surt hvis der er 500 kr. mere og hente på det.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Vent lige en uge eller to...


    Nvidia har jo lige meldt at de sænker prisen på GTX770 som der sidder i den maskine.. Så det bare surt hvis der er 500 kr. mere og hente på det.


    Mange tak for råddet :)


    Ellers er den pengene værd eller? :?:

  • Ja, vent en kortere periode grundet fald på 770.


    Ellers kan du vente lidt længere (ca. 1 - 1/2 måned), da de nye kort fra Nvidia udkommer.



    Mht. til Pc'en er den fin nok. Pensonligt havde jeg opgraderet Cpu køleren, da Cpu'en i systemet er åben for overclock. Havde hørt, om TopData ikke ville smide en Cooler Master Evo 212 (ca. 250 kr.) i systemet.


    Ydermere havde jeg tilvalgt en alm. Harddisk, da den kun har en lille SSD i. Når Windows og et par spil er lagt ned på SSD er alt plads brugt. Og vær opmærksom på at du ikke må bruge alt plads på SSD, da den ellers bliver meget langsom.


    Alternativt kan du købe en USB 3.0 harddisk og tilslutte.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Mange tak for svaret :9xo
    Der vil vel altid komme noget nyt, da man hurtigt laver nye og bedre ting, så ved ikke om det kan betale sig at vente? :?:
    Vedrørende alm. harddisk, så har jeg set under tilpasning, at man kan tilvælge en ekstra harddisk på 1 TB, så kan man vel altid have de filer man bruger mest, på den primære harddisk, og de andre mindre vigtige ting på den sekunder? :rolleyes:

  • Det er den nye serie af hurtigere grafikkort der snart udkommer. Men om du vil vente på dem er op til dig. Personligt har jeg det sådan lidt at just nu er en mindre godt tidspunkt at købe ny PC. Men det er måske bare mig ;-)


    Men i tilfældet af at du køber nu, så er det en rigtig god idé at købe en såkaldt lager disk, hvor du har dine medie filer så som film, musk etc. Det er der ikke nogen grund til at have på en SSD - med mindre man har for mange penge. På SSD'en har man typisk OS og de spil/programmer man bruger allermest.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD