Intel Core i5-650 (LGA 1156)

  • Jeg ville bare høre om man ville kunne bruge en Intel Core i5-650 (LGA 1156) til en gaming computer. Er det nemt at skaffe et bundkort og ram til denne type? nu tænker jeg brugt. Den skal bare kunne game på medium eller high settings i spil som payday 2 og rome 2.

  • Den kan køre det meste med ultra. Min gamle phenom II 965be 3,6 quadcore, Kunne trække alt på ultra for 1-2 år siden. Det var med et Nividia Titan. Rome 2 og andre spil som det der bruger meget cpu kraft kan du nok ikke køre på ultra. Men alt sådan noget som crysis3, battlefield 3, osv. de køre fint på ultra med en (ja selv ældre)quadcore. Det er for det meste bare gfx der sætter begrænsinger :)


    - Ja den platform skulle virke uden problem til medium-high gaming.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Grafikindstillinger ændrer sjældent ret meget på CPU-belastningen, så om man kan køre på Ultra eller ej har ikke meget med CPUen at gøre. CPUen handler derimod om hvilken FPS man som minimum kan forvente. Hvis CPUen kun kan klare 40 FPS, så kommer man ikke over 40 FPS uanset om man spiller på 720p Very Low med et GTX Titan Z.