Test af Fractal Design Core 3500

• Fractal Design behøver ingen videre præsentation, da de er en af de store drenge på markedet, når det kommer til kabinetter og strømforsyninger. Vi har her på Tweak.dk efterhånden haft en hel del produkter fra Fractal Design forbi vores testbænk, og i dag er turen kommer til endnu et i form af et budgetvenligt kabinet. Navnet lyder Core 3500, som byder på et miditower i klassisk stilrent Fractal Design design. Af features kan vi kort nævne, at der er masser af blæsermonteringer, mulighed for at få model med eller uden sidevindue, modulært harddiskbur med plads til fire diske, SSD drev montering bag bundkort og god plads til radiatorer. Dette er bare nogle af de spændende ting, som Core 3500 har at byde på. Tune ind på testen og læs mere om disse og resten af de fede features, dette budgetvenlige kabinet kommer med.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/2015/large_front.png]

Test af Fractal Design Core 3500

• Ja den fan controller sidder godt nok ikke smart. En ting er at den ikke er pæn hvis man har et vindue, men kablerne kommer jo også til at være noget rod. Det var vist en smutter.

SSD-monteringen bag bundkortet er vel også et problem. Fint at man kan gemme SSDer deromme, men knap så smart at man skal have hele bundkortet ud hver gang man skal fjerne eller tilføje en SSD.

Synes ikke helt det lever op til Fractal Designs høje standard med de skavanker. Selv om det selvfølgelig stadig er et godt kabinet til en overkommelig pris.

• Jeg må også erklære mig enig med Sakkura her.. Udadtil ser det godt ud, men der er bare så mange brainfarts, at jeg aldrig selv ville overveje det. Heller ikke når det koster så lidt. Så havde jeg hellere set, at FD havde gjort det 2-300 kr dyrere, og så det levede op til FD standard.

Men helt ærligt... Jeg synes ikke engang, at det er knapt 500 kr værd. Til sammenligning koster Antec VSK-4000E 221 kr, og i mine øjne er det rent forholdsmæssigt langt mere attraktivt. Men man betaler selvfølgelig også for mærket.