Forskel på sim-kort? [Sim-kort var 3G og derfor virker det ikke i "gammeldags" telefon]

• Hej derude.

Min Lumia 520 er (igen) blevet sendt til reparation, og jeg har derfor valgt at investere 100,- i en Samsung Keystone 2 i Føtex i stedet for en lånetelefon.

Den bruger alm. størrelse sim-kort, og jeg har derfor brugt en simkort-adapter, så den passer deri.

Telefonen siger dog "Forkert sim-kort" når jeg har indtastet min pin-kode.

Jeg har testet kærestens sim-kort, det virker helt fint.

Findes der forskellige typer sim-kort? Mit er meget nyt og udbyderen er Oister, hvorimod min kærestes er et meget gammel Telia sim-kort.

Håber I kan hjælpe, det er anden gang jeg er uden telefon i længere tid - sidste gang var det også et sim-kort problem!

/Peter

CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

Rettet en gang, sidst af p3t3r ().

• Af hvad jeg husker er der kun forskel på de mindste (micro?) og de to større. De større har samme chip men den ene har mere plastik end den anden (så man kan klippe det til i mindre telefoner)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Af hvad jeg husker er der kun forskel på de mindste (micro?) og de to større. De større har samme chip men den ene har mere plastik end den anden (så man kan klippe det til i mindre telefoner)

Tak for dit svar.

Det er dog ikke så meget størrelsen der bekymrer mig, da adapteren jo sørger for at det passer som "fod i hose"

Det ser sådan her ud

http://3gstore.com/images/IMG_8703.jpg

Edit: Det er ikke mit sim-kort som ses på billedet, men det illustrerer hvordan det ser ud.

Jeg læste dog et eller andet med nogle sim-kort var "56kbit" eller noget i den stil

Rettet en gang, sidst af p3t3r ().

• Det er dog ikke så meget størrelsen der bekymrer mig, da adapteren jo sørger for at det passer som "fod i hose

Dit spørgsmål var "er der nogen forskel?" - Mit svar var "Nej - Kun størrelsen så vidt jeg ved"

Der er selvfølgelig mere hukommelse på de nyere chips, men det er ikke noget der skulle give problemer med om hvorvidt telefonen vil godtage den.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Dit spørgsmål var "er der nogen forskel?" - Mit svar var "Nej - Kun størrelsen så vidt jeg ved"

Der er selvfølgelig mere hukommelse på de nyere chips, men det er ikke noget der skulle give problemer med om hvorvidt telefonen vil godtage den.

Okay.

Underlig situation, jeg er ikke meget for at bestille nyt sim-kort til 65,- hvis det giver samme problem. Den siger bare "Forkert sim-kort". Men må prøve at ringe til Oister

• Depends. Nogle telefoner kan ikke gøre med 128kbit simkort, som de nyere versioner er. Men det lyder underligt, at en nyindkøbt telefon i dag ikke kan klare den opgave.

Okay, tak for dit svar.

Jeg har nu bestilt et nyt sim-kort. Så må vi se, ellers bliver det godt nok træls :)

• Fik nyt sim-kort samme dag som el-giganten gad at besvare mit spørgsmål efter mange dage.

Det virker ikke, da sim-kortet er 3G og det kan en gammeldags telefon ikke klare.

Det er selvfølgelig min egen skyld, men jeg ville da ønske der var mere information omkring dette ved bestilling af nyt sim-kort

/Peter