Køler til Gainward 460 GTX gs

  • Hej jeg har været ude og få en anden computer. Efter noget tid har jeg så begyndte den at larme mere og mere. så jeg ville se om det var GPU eller CPU blæseren, som måske kunne trænge til at skiftes. Og med en uheld ramte jeg så GPU blæseren, så den stoppede med at virke. Går stærkt ud fra at motoren på den er stået af.


    Så mit spørgsmål er kan jeg evt skifte den blæser med en CPU blæser. Eller skal jeg ud og bruge nogle penge på et nyt kølersystem, for på det punkt er jeg på bar bund, med hvad passer på, og hvad en ordelig blæser er til den.


    Grafikkortet er et Gainward 460 GTX gs :)


    Hvor kan kølersytemer evt købes henne. Gerne i fast butik i Odense og område :)

    Computeren
    - INTEL QUADCORE Q9550, 4x 2.83GHZ, 1333FSB, 12MB CACHE
    - ASUS KVALITETS BUNDKORT (INTEL P43) P5QL-PRO (PCIEx16 V2.0)
    - 896MB DDR3 GEFORCE GTX260 (PCIEx16 V2.0), 2xDVI
    - 500GB F1 SATAII HARDDISK, 7200RPM, (SAMSUNG)
    - 4GB DDR800 DDR2 RAM, PC6400, (KINGSTON, "LIFETIME WARRANTY")
    - 20x SATA +/- DUALLAYER DVDBRÆNDER (SAMSUNG)
    - 550W CORSAIR, VX550W, ULTRA STØJSVAG STRØM. (43A på 12V)
    - 6 USB PORTE (2 PÅ FRONT)
    - 7.1 SURROUNDSOUND LYDKORT
    - 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT LAN)

  • Synes du skal prøve at læse denne gamle tråd på overclock.net igemmen fra 2010 med aftermarked coolers til GTX 460 / 560 / 560 Ti kort fra Palit / Gainward: http://www.overclock.net/t/827…cooler-non-reference-list


    der er testet en del så mon ikke du kan finde en som kan bruges ellers monter en normal blæser på selve original køleren har jeg gjort på Gainward GTX 460 1GB GS før virkede fint og fik bedre temps :cheers: