Ingen forbindelse mellem playstation og tv? Hjælp tak (-:

  • Hej!
    Jeg sidder her med en playstation 2, som jeg vil tilsætte til mit fjernsyn. Når jeg har tændt både playstation og fjernsyn er der bare det at der ikke kommer nogle menu fra playstationen op på tv'et. Begge apparater kører, men bare ikke sammen. Jeg har ellers sat alle stik ind. Er ikke så teknisk så håber at jeg kan få lidt hjælp af nogle (-;


    Mange hilsner Agnete :))

  • Som mogwai21 er det muligvis fordi du er på den forkerte AV kanal på TV'et.
    Går ud fra PS2'en enten er sat til TV'et via et scart stik, eller via et gult kabel til video, og så et rød og hvidt til lyden, ikke?

  • En helt normal fladskærm ville jeg mene. Ja kablet er sat til. Jeg vidste ikke at playstationen var sat til en bestemt kanal, men da jeg har 900 kanaler er det lidt uoverskueligt at tjekke dem alle igennem efter den kanal hvor playstationen kører på (hvis den overhoved kører på nogen)
    Ved i om man kan instalere den til en ny kanal? :)


    på forhånd tak.

  • Hvad Bubbi mener er at der ofte er mere end én "AV kanal" - Der er en kanal for hver Scart stik du har på bagsiden samt et- eller flere for hver omgang rød/hvid/gul stik der er.


    Din fjernbetjening burde have en AV knap - Eller en der hedder "Source". Enten skal du trykke på den igen og igen indtil den finder den rettet kanal - eller så dukker der en menu op med flere muligheder du kan køre igennem.


    (Disse kanaler er ikke en del af 1...2...3...900 listen, bare rolig :D)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |